Beren op de weg - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Beren op de weg - Reisverslag uit Chilliwack, Canada van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Beren op de weg

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

20 November 2007 | Canada, Chilliwack

De Bulls waren fantastisch, we hadden kaartjes voor staanplaatsen ergens op de 3e ring (de goedkoopste; je blijft natuurlijk wel een Nederlander). Aangezien we eerst enkele verdiepingen omhoog moesten in het stadion van de Bulls bedachten we dat het wel een goed idee zou zijn om op elke verdieping een biertje te drinken en wat rond te kijken. Toen de wedstrijd eenmaal begon hadden wij (Daan, Lars, Kimberly, Berry en ik) het dus al prima naar ons zin.
De wedstrijd was aardig; basketbal is zowieso een mooie sport om naar te kijken. Helaas verloren de Bulls net (ons 'Lets go BULLS' en 'tatatataaaa-aaaanvalleeen!!' geschreeuw mocht niet baten) maar het was absoluut spannend!
Die avond hebben we afgesloten op een Big Lebowski-achtige bowlingbaan met een aantal vrienden van Kimberly. Zij waren echt ontzettend goed en hebben ons wat nieuwe technieken geleerd.

Na deze laatste avond in Chicago werd het tijd om aan onze roadtrip te beginnen. Onze eerste stop was in Sioux Falls, South Dakota, alwaar we een nachtje op de bank bleven slapen bij een aantal studenten die we via internet hebben benaderd. Wade was onze gastheer en hij en zijn vrienden leerden ons het fantastische spel beerpong, een drankspel met een pingpongballetje en bekertjes bier. Wederom een geslaagde avond dus!

Na deze overnachting ging onze reis verder richting the Black Hills, Yellowstone National Park en Glacier National Park. Hier hebben we vooral veel gewandeld, wat erg spannend is als je telkens wordt gewaarschuwd voor de aanwezigheid van beren en andere gevaarlijke wilde dieren zoals bisons en wolven. Gelukkig zijn we op onze wandelingen niet echt verrast, maar we hebben wel een aantal beesten gezien, zowel tijdens de wandelingen als vanuit de auto. Enkele voorbeelden; een vissende beer op een (veilige) kilometer afstand, en jagende groep wolven net naast de weg, dus redelijk dichtbij, coyotes, heel veel bisons, herten, een arend, wat chipmunks en nog enkele andere rare vogels.

Na al dit natuurschoon werd er weer koers gezet richting de stad: Vancouver. Op onze weg daarheen hebben we voor het eerst wat pech gehad (we waren vergeten HB-uit te smssen). Om te beginnen moesten we de hoogste bergpas van Canada passeren om onze weg richting Vancouver te kunnen vervolgen. Het weer was redelijk; er lag weinig sneeuw, maar tijdens de afdaling zijn we in aanraking gekomen met een rots op de weg ter grote van een flinke voetbal. Deze rots zorgde vooral voor wat schrik, en een deuk in de stuurophanging van de auto. Gelukkig viel de schade aan onze robuuste Jeep mee, en konden we onze weg vervolgen nadat we de wielen opnieuw hadden laten uitlijnen. Even later was het echter weer raak en zorgde een opspattend steentje voor een sterretje in de voorruit. Weer naar de garage dus…. Aangezien we weinig zin hadden om op deze pechdag nog verder te rijden besloten we in Osoyoos een motelletje op te zoeken. Die avond hebben we ons op aanraden van de automonteur vermaakt in een plaatselijke karaoke-bar, alwaar we met Bohemian Rhapsody de show weer eens gestolen hebben.

De volgende ochtend had met name Daan een lichte kater, dus die mocht niet rijden. Achterin zitten bleek voor hem ook niet zo’n succes, dus na enig oponthoud langs de kant van de weg konden we onze weg richting Vancouver vervolgen. ‘s Middags kwamen we langs Chilliwack, en hebben we een kopje koffie gedronken met Ton Hoedeman, de oom van Daan. ‘s Avonds reden we door naar Vancouver om daar eerst 2 nachtjes te verblijven. Hier zijn we wederom rondgeleid door een Canadees meisje die we hebben leren kennen via www.couchsurfing.com. Zij nam ons en enkele andere reizigers mee naar een lokale kroeg met onvriendelijke uitsmijters en liet ons de stad zien.

Momenteel verblijven we bij de familie Hoedeman, die ons ook weer fantastisch ontvangen hebben. Wij slapen in hun trailer, die meer op een huis op wielen lijkt dan op een caravan, dus we leven weer in luxe! Gisteren heeft Ton ons meegenomen naar de golfbaan, erg lachen, zeker als je nog nooit gegolft hebt. En eerlijk gezegd, dat spelletje is echt leuk! Vandaag hebben we een rustdag, zonder activiteiten, dus eindelijk weer tijd om een verhaaltje op de site te knallen! Wij kijken weer uit naar jullie reacties op de site en als de verhalen te lang zijn horen we dat graag (behalve van BoB).

Groeten vanuit Canada,

Daan, Lars en Arnoud.

• 21 November 2007 - 07:28

Michiel:

Echt geweldig! Beren en wolven..stikspannend. Klinkt allemaal zeer goed. Keep up the good work...maar waar blijven de fotos van de orka's die je me hebt beloofd.

• 21 November 2007 - 08:05

Blau:

klinkt erg goed en spannend, erg leuk om die bekende namen te horen, zoals Yellowstone park, welke tekenfilmbeer woonde daar nou ook al weer???

Veel plezier nog, en succes met de auto!!

Dikke kus laura

• 21 November 2007 - 08:19

Reinder:

Klinkt goed! Wanneer komen de foto's?

• 21 November 2007 - 08:38

Erik:

Klinkt erg goed jongens. Mooie verhalen! Zo te lezen een reisje dat weinig met laf borrelen te maken heeft. Veel plezier nog!

ps zijn er ergens foto's te bewonderen?

• 21 November 2007 - 09:09

Tinus:

Klinkt lang niet gek, stelletje Columbussen, viel spass nog!

• 21 November 2007 - 09:47

Nick:

Mannen klinkt goed allemaal.

En dan had ik nog een vraagje aan Gluten.
    Tis niet zo persoonlijk dus daarom mail ik je ook niet persoonlijk.

Maar Alex krijgt nog wel eens post van je
    Goede doelen als sos kinderdorpen, flyers over nieuwe concerteren clouseau en een enveloppe van debitel.

Zeg maar wat ik ermee moet doen??

Veel plezier nog en de mssl

Nick

• 21 November 2007 - 09:49

Ralph:

ik ben echt jaloers! lijkt me echt geweldig om te zien waaar jij nu allemaal komt! veel plezier nog!

groeten Ralph

• 21 November 2007 - 10:04

Bretje:

Good work buddy! Great to see you made it out to a bulls game, all the teams in Chicago offer a great experience! (Too bad the bulls are quite awful right now) :) All in all it sounds like things are going great, (Always nice to see you didn't leave Bohemian Rhapsody at home)...

Take care on the travels, quite wrecking your Jeep and make sure you enjoy a Tim Hortons coffee with some Baileys mixed in (I've deemed it the official drink of the winter)...

Take care bro, will talk soon!

BDubya

• 21 November 2007 - 11:33

Flip:

Altijd HB uit sms'en!!!! Dat had je al moeten doen voordat je het vliegtuig instapte...levensgevaarlijk dit!

• 21 November 2007 - 11:46

H.B.:

maar zo tog zeker niet....

Laat me toch eens met rust man!

• 21 November 2007 - 12:19

BoB:

Het verhaal is te lang.

• 21 November 2007 - 13:40

Thea:

Waarom moet je HB uit-smssen?????
    Wat is daar gevaarlijk aan?

• 21 November 2007 - 14:18

Jhony:

Worlds!

• 21 November 2007 - 15:21

Mieke:

leukleukleuk, verhaal is niet te lang, maarrrr.. waar zijn de footoos???

• 21 November 2007 - 16:22

Vanessa:

leuk mannen!! heb de foto gezien als bewijs van de versieringen in de auto. misschien dat dat ongeluk brengt?? nee.. kan niet..

• 21 November 2007 - 18:27

Michiel:

Boutermans dat seht gut aus ja! Tof dat je bohemian rhapsody ten gehore hebt gebracht maar ook wel noodzakelijk als je het niet had gedaan was ik boos geworden.

Niet vergeten de show terug te geven.

Mikey

• 21 November 2007 - 21:57

BoB (de Echte):

Fijn verhaal weer, vooral de eerste en de laatste alinea.

• 22 November 2007 - 19:39

Daan:

HB staat gelukkig weer uit.

• 25 November 2007 - 11:24

Anne:

Er is niets aan om op je verjaardag in je eentje wakker te worden....volgend jaar toch maar weer samen ???

Dikke kus x

• 25 November 2007 - 13:52

Mitch:

Boud en kornuiten jullie zijn goed bezig, ben ook trotsp jullie wat betreft bohemian rhapsody. De verhalen zijn zeer prima, en zo niet dan toch :) Ik zou zeggen ga zo verder met beleven en we lezen het wel. De groeten! Mitch

• 25 November 2007 - 15:48

Judith:

Hoe kunnen dit soort verhalen nu te lang zijn? Veel plezier!
    groetjes,
    Judith

• 06 December 2007 - 15:22

Toos En Corné:

Hallo kinderen en vrienden.
    Wanneer komt er weer een keer een berichtje? Wij kijken vol verlangen uit naar de belevenissen van jullie.

• 06 December 2007 - 21:22

Papa:

Nou die beren zitten wel heellang op die weg.Trouwens op een kilometer afstand. Ik had vroeger zwarte beren op een paar meter van me. Daar moet ik nog een dia van hebben! Hoe gaat het de de laatste dagen? Heb je wat van San Francisco gezien of lokken de natuurgebieden in de omgeving.
    Hier is het de laatste dagen erg nat maar winter kun je het niet noemen. Overigens hadden wij ondanks jullie afwezigheid eeeen gezellige sinterklaas.
    Laat nog maar eens wat zien en lezen.

• 08 December 2007 - 17:22

Marthe:

zeg hee, waar blijft nu dat volgende spannende vol met avonturen verhaal van jullie??..
    En arnoud ben je blij nu anne weer gezellig bij jou is ;)

• 10 December 2007 - 13:33

Josien:

He Anne, alles goed met jou ? Wij zijn benieuwd hoe je het maakt.Laat je snel wat horen ?

Groetjes

• 12 December 2007 - 15:57

Ramona:

Heej Arnoud & friends,

leuk om je verhalen te lezen. Het kan niet anders dat jullie je daar super vermaken. Ben lichtelijk jaloers hoor!!

Veel plezier op de rest van de trip. Ik houd je jullie verhalen in de gaten.

Liefs Ramona

• 19 December 2007 - 15:40

Les:

Uhm.... Waaaaar blijft het nieuwe avontuur?

• 19 December 2007 - 19:39

Toos En Corné:

Nou, die beren blijven op de weg.
    bedankt voor jullie kaart.