The Windy City - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu The Windy City - Reisverslag uit Chicago, Verenigde Staten van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

The Windy City

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

06 November 2007 | Verenigde Staten, Chicago

Hallo beste vrienden, familie en bekenden!

Zoals velen van jullie weten ben ik inmiddels samen met Daan en Lars richting de Verenigde Staten vertrokken voor een rondreis van 3 maanden. Op 1 November zijn we richting Chicago vertrokken en daar zijn we inmiddels al een paar dagen te gast bij Kees en Ali Riphagen. (Joost, we zijn hier fantastisch ontvangen!!!) Kees heeft ons goed verzorgd: hij haalde ons op van de luchthaven en heeft voor ons een fantastische Jeep Liberty gekocht waarmee we de komende maanden het land onveilig zullen gaan maken.

De eerste dagen hebben we gebruikt om Chicago te verkennen en hebben we ons als echte toeristen gedragen. Gewapend met een zogenaamde city pass hebben we de hotspots van de stad bekeken, zoals daar zijn: het aquarium, planetarium, Hancock Tower, the Fields Museum, met als hoogtepunt het (bijna complete) skelet van een Tyrannosaurus Rex, genaamd Sue.
Naast deze standaard toeristenspots hebben we ook meer bijzondere plekken aangedaan. Zo hebben we gegeten in een ouderwetse 'diner', een beetje zoals je ze in de films ziet. Deze diner, 'Ed Debevic's' genaamd is bekend om zijn (gespeeld) grumpy bedienden. Het motto van deze tent is 'eat and get out!' een heuse belevenis. Enkele dagen later zijn we naar een soortgelijke diner gegaan; billy goat's tavern. Het personeel was hier echter oprecht ongeinteresserd, ietwat authentieker dus.

Aangezien Chicago een echte bluesstad is mocht ook een bezoek aan een van de echte bluesbars niet ontbreken. Op de eerste stapavond van deze trip togen wij dan ook naar een van Chicago's studentenwijken om hier te gaan genieten van een avondje blues. In een volgepropt cafeetje stond een 4mansband op een veel te klein podium te spelen. Ondertussen werden wij bediend door een op zijn minst RAAR te noemen dame met pet, die ons telkens na 1 slok al vroeg op we niet nog een biertje wilden...

Vandaag hebben we een afspraak met Kimberly, een meisje uit Chicago die ons graag wat van haar stad wil laten zien en staat een avondje basketball bij de once unbeatable Chicago Bulls op het programma.

Morgenochtend zullen we huize Riphagen verlaten (wat zullen we deze luxe gaan missen) om koers te zetten richting Yellowstone National Park.

Wanneer het volgende bericht zal volgens is nog allerminst onduidelijk, maar jullie zullen het wel merken!

Groeten Arnoud, Lars en Daan.

• 06 November 2007 - 18:06

Marieke P:

Hee Arnoud en friends!!

Leuk om te lezen dat jullie het zo naar de zin hebben :)
    Have fun in Yellowstone NP en niet vergeten foto's te maken ;)

Liefs Marieke

• 06 November 2007 - 18:07

Michiel:

Broeder

Dat klinkt goed! Enorme avonturen dus! De Bulls! Dat is ook echt heel gaaf! En de belevenis bij de Diner's past mooi bij de (gedane)studie.

Hier is het ook zeker goed aan het bevallen. Maar dat lees je nog wel!

Mazzel!

• 06 November 2007 - 18:49

Marijke/paul:

leuk om alvast iets te lezen over jullie belevenissen maar waarom moet jouw profiel weer zo oogverblindend zijn?
    Grappig om in zo'n diner te eten lijkt me. Hebben we hier ook zoiets? nee zeker.
    Liefs en veel plezier samen. Marijke

• 06 November 2007 - 19:08

Mieke:

Dag mannen!

Vanuit troosteloos regenachtig Tilburg kan ik melden dat ik oprecht jaloers ben! Maar jullie hebben het verdiend.. Moet zeggen dat de wagen, de eet-mutsjes en de bananenbus er erg goed uit zien!

Heel veel plezier, laat ons af en toe meegenieten van de verhalen en doe de groeten aan Sue en de andere wilde dieren op jullie weg!

xx Mieke

• 06 November 2007 - 19:22

Reinder:

Wow, dikke shizzle! Cool man!
    Zeg, mocht de dollar dalen verder dan €1,50, kun je me dan een PS3 sturen? =D

Ben benieuwd naar je verhalen (& foto's!)
    Groets,
    Reinder

• 06 November 2007 - 19:31

Sanne:

Hey mannen!

ziet er goed uit zeg! hebben jullie die sjieke wagen al gepimpt met onze gadgets? :)
    Heel veel plezier in Yellowstone, tis erg leuk daar! En het stinkt er naar windjes, haha.

ik kijk nu al uit naar de volgende foto's!

veel liefs Sanne.

• 06 November 2007 - 20:11

Toos EnCorné:

Hallo vrienden ssamen.
    Jullie hebben al weer leuke dingen meegemaakt.
    de foto's spreken ook voor zich.
    Veel plezier de verdere reis.

• 06 November 2007 - 20:15

Judith:

Hey Arnoud en friends! goed om te zien dat jullie goed ontvangen zijn! Die bananenbus!! Heeft Daan weer zijn dansje opgevoerd? Veel plezier, kijk uit naar de verhalen!
    x
    Judith

• 06 November 2007 - 22:41

Maartje:

Haay, ziet er gaaf uit! Mooie uit ook, stukken mooier met jullie erbij ;) Ik heb zelfs het bericht gelezen hoor Daan! Hier is alles nog steeds hetzelfde, je mist dus niks, of tja eigenlijk altijd al een heleboel!
    Langere verhalen mail ik wel naar Daan!
    Geniet van alles! Liefs Maartje

• 07 November 2007 - 07:53

Gurt:

wat zit je haar leuk

• 07 November 2007 - 07:55

Mlin:

Jaaaaa Boutje!
    Ik hoor het al wel weer...dit wordt weer een topavontuur! :D
    Have fun en ik ben jalours op t zien van Sue! (net J. Parc weer gezien vandaar...)

Kus Madelinde

• 07 November 2007 - 09:58

Paus:

Good busy Bout!

Ziet er allemaal gaaf uit! Have fun en niet te veel biertjes drinken!

Paus

• 07 November 2007 - 19:25

Vanes:

He mannen!! ziet er goed uit hoor!! Hebben jullie onze foto op de voorruit geplakt?
    Heel veel plezier en ben nu al benieuwd naar de volgende foto's en verhalen!!
    Geniet ervan!! xx

• 07 November 2007 - 19:32

Gaby:

Halleej,

Wat een aso auto zeg! Maar ik denk wel dat wij beter tot ons recht komen daarin ;-). Maar goed....ziet er wel weer goed uit allemaal. Verrassend ook dat jullie toeristische activiteiten weer volop om eten draaien.

Mannen, geniet ervan en hou ons hier in het regenachtige Tilburg op de hoogte van jullie belevenissen!

Liefs Gaby

• 07 November 2007 - 21:33

BOb:

heerlijk zo'n PC Hooftstraat tractor. Mannen, de groetjes aan Jogi in Yellowstone! Vergeet het potje honing niet! Tjuus

• 08 November 2007 - 05:35

Lars:

Ik wil alleen even alle paro's tevreden stellen: Ze bungelen aan het dashboard hoor!!

• 08 November 2007 - 09:11

Matty:

He jongens! Klinkt allemaal heerlijk en ziet er weer fantastisch uit! Ik weet t nou zeker, dit ga ik ook een keer doen!
    Eerst nog ff studeren... zucht!

Nou dahaaaaag veel plezier daar
    x Matty

• 08 November 2007 - 10:14

Blau:

he boutje (en de rest natuurlijk),
    KLinkt weer erg goed, en ook al mooie foto's hoor, vooral die met die dino, net echt joh, hihi! Veel plezier nog, dikke kus Laura

• 08 November 2007 - 16:34

Bart:

waarom kwam ik ook alweer een maand later????

• 08 November 2007 - 18:21

Jongens,

Wat heerlijk!

• 11 November 2007 - 19:39

Daaf:

Pffff genieten weer hoor! Groeten aan de boys, enne, Sue..aardige naam voor zo'n beestje

• 14 November 2007 - 06:15

Hilde:

Heej wat superleuk om wat te lezen van de avonturen!

• 14 November 2007 - 06:16

Hilde:

Heej wat superleuk om wat te lezen van de avonturen! Hoe is het met jullie Canadaplannen? Zijn die geschrapt? Is jullie feest cool geweest?

Veel plezier daar nog.

Johny:

Werelds!

• 20 November 2007 - 18:32

Toos En Corné:

En beste vrienden, wanneer komt het vervolg van jullie reisverslag.
    Wij leven met jullie mee en met jullie auto.
    Groet