Geschiedenis schrijven - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Geschiedenis schrijven - Reisverslag uit Washington, D. C., Verenigde Staten van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Geschiedenis schrijven

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

30 December 2007 | Verenigde Staten, Washington, D. C.

Ja, tis even geleden maar we hebben het ook zo druk...
Inmiddels hebben we een hele reis achter de rug nadat Daan, Lars en ik Canada hebben verlaten. We hebben onze reis vervolgd via de westkust naar het zuiden van de VS. Na onder andere een toffe walvisvaart ergens tussen Vancouver en Seattle, een bezoek aan laatstgenoemde stad en een couchsurf-ervaring in Portland ging onze reis richting San Fransisco. Daar hebben wij (inmiddels zowat een maand geleden) Annemarie en Bart opgepikt om de reis met z'n 5-en voort te zetten.
San Fransisco zou ik persoonlijk wel willen bestempelen als een van de leukste steden die we tot nu toe hebben aangedaan. Vooral het bezoek aan Alcatraz, de machtige Golden Gate Bridge en het rondstruinen door de stad vond ik zeer de moeite waard! Onze laatste dag(en) in San Fransisco werd het weer echter wat minder en werd het tijd om door te reizen richting het 'zuiden'. Hierbij maakten wij gebruik van zowel de Jeep als de gehuurde camper. Allereerst ging de trip een stukje landinwaarts naar Yosemite National Park. In het binnenland is het (vooral 's nachts) echt een stuk kouder dan aan de kust, maar Yosemite was echt prachtig. We hebben er enkele toffe wandelingen gemaakt en nog wat beren, herten en coyotes kunnen spotten.
Na al dit natuurschoon wilden Bart, Annemarie en ik nog wat meer parken bekijken, dus trokken wij in de richting van Kings Canyon NP en Sequoia NP. Daar aangekomen bleek het door de winterse omstandigheden echter onmogelijk de parken te betreden. De meeste wegen waren er namelijk ofwel afgesloten ofwel alleen begaanbaar met sneeuwkerttingen en/of 4-wheel drive. Aangezien wij geen van beiden hadden besloten we maar weer terug te rijden richting de kust. Daar ging de reis weer verder zuidwaarts via onder andere Santa Monica (met het baywatch-strand) en Malibu richting Los Angeles. Onderweg hebben we nog een raar beest van onze lijst kunnen afvinken, namelijk de zee-olifant. Een soort zeeleeuw met een slurfje die heel de tijd scheten lijkt te laten.
LA stond voornamelijk in het teken van pretparken en de glamour van Hollywood. Met zijn allen hebben we Universal Studios bezocht. Zeker voor de filmliefhebber een prachtig pretpark waar we gastvrij zijn ontvangen door de Simpson-family. Bart, Anne en ik konden het niet laten om ook de Disney-figuren met een bezoekje te vereren. Daan en Lars prefereerden Six Flags. Uiteraard mocht Hollywood niet ontbreken en hebben we zelfs een heuse celeb gespot (die ikzelf uiteraard niet kende) een cast-member van Desperate Housewives, of Sex and the City of iets dergelijks met bijbehorende papparazzi.
Na LA ging onze reis naar het uiterste zuidpuntje van de westkust, namelijk San Diego. Alhoewel we deze toffe stad inmiddels alweer lang en breed hebben verlaten stopt hier het verhaal aangezien ik wel weer genoeg getypt heb. Tis tenslotte vakantie he ;).
Ik zal trachten de volgende berichten wat sneller te schrijven. Dat is toch makkelijker typen merk ik wel, zeker voor de verwerking van eventuele leuke annekdotes en uitgehaalde grappen. Bedankt voor alle enthousiaste berichten op het forum en aanmoedigingen om af en toe eens een teken van leven te geven. Ik zal mijn best blijven doen.

Gelukkig nieuwjaar!

• 30 December 2007 - 21:33

Anne:

Wat een leuk verslag van de reis, klinkt me bekend in de oren...en nu gaan we naar het casino om eens wat geld te verliezen/winnen hier in Las Vegas!

xxx

• 30 December 2007 - 22:59

Wim Oudbier:

Toch op de valreep van het jaar 2007 nog zo'n boeiend reisverslag. Het is om jaloers van te worden, maar het is jullie van harte gegund na al die jaren van vele inspanningen.
    Een fijne voortzetting van de reis en een goed 2008!

• 30 December 2007 - 23:49

Michiel:

Dat duurde inderdaad lang, enorm lang. We staan ongeveer gelijk in het weinig verhalen schrijven.

Dat klinkt weer reuzeinteressant allemaal. Hopelijk wordt oud en nieuw in Las Vegas zo leuk als het klinkt. Hier in Barcelona bereiden we ons voor, kaarten voor de nachtclub zijn gekocht, en ook de champagne staat al koud.

Een hele fijne jaarswisseling allemaal!

• 31 December 2007 - 00:06

Joost & Karin:

Een winderige groet vanuit Chicago.
    Veel plezier in Lars Vegas en met het skien (en zonnen voor Lars in Hawaii).

Cheerzzzz
    Joost & Karin

• 31 December 2007 - 08:46

Blau:

klint erg gaaf allemaal, gelukkig hebben jullie de beren op een afstandje gehouden in dat wild-park!!! Alvast voor jullie een geweldig oud en nieuw!!!

Dikke kus Laura

• 31 December 2007 - 09:36

Zusje Van Daan:

Klinkt gaaf! Ik heb ook dit keer weer het hele verhaal gelezen! Fijne jaarwisseling en een heel gelukkig 2008!! xx Maartje

• 31 December 2007 - 10:28

Thea:

Ben wel benieuwd naar die leuke anekdotes en uitgehaalde grappen.
    Hé zusje van Daan, was je al wakker?!

• 31 December 2007 - 11:48

Gurt:

klinkt goed Bout!

Sequoja is geen zak aan, zeker niet nadat je Yosemite hebt gezien. Niets gemist daar dus! :)

We zien je vanavond, t is bij Mitch te doen! (want je maakte uiteraard een grap toen je zei dat je pas na oud en nieuw terug zou komen... Ik weet dat je stiekem op en neer komt om bij Mitch bier te drinken)

• 31 December 2007 - 15:11

Vanes:

He mannen!!
    Eindelijk weer een teken van leven.. Maar het gaat prima met jullie, zo te lezen! Niet te veel vergokken in Las vegas he!!
    Gelukkig nieuwjaar alvast voor straks!!

xx

• 31 December 2007 - 15:42

Nick:

Mannen en vrouw, wa een avonturen toch weer, Bij deze ook alvast de beste wensen voor 2008. We zullen aan jullie denken in Bruin.

Dan de gebruikelijke 'postupdate' voor gluten.

Een enveloppe van ABN AMRO is nog bij alex aangekomen, openmaken? weggooien?? of....

Laat maar weten, de laatste van debitel was idd een bevestiging van contract einde.

Dus de mssl en ka veul plezier nog.

Groeten nick

• 31 December 2007 - 16:06

Mitch:

Ha beste mannen en mevrouw Boud,
    het is inderdaad wat karig de kwantiteit van de verhalen, maar de kwaliteit maakt wat goed en inderdaad, het is je vergeven in je vakantie :) Die anekdotes en grappen zijn toch wel belangrijk, we lezen het graag. Zet m op in Vegas, winnenwinnenwinnen! En de beste wensen voor een 2008 met vele mooie avonturen. Chao!

• 01 Januari 2008 - 04:15

Bout:

om mijn reactiemeter wat po te schroeven plaats ik zelf ook maar even een reactie. Wat een saai verhaal zeg! volgende keer graag wat meer anekdotes en grappen! In ieder geval is de avond hier in LARS Vegas ook gevallen. Vanavond alvast 60 dolLARS gewonnen! Inmiddels begonnen met het verorberen van bieren, dus de gezelligheidsgraad stijgt met de minuut, verders wil bart geloof ik nog wat melden... oh ja, de foto's wordt nu aan gewerkt.

• 01 Januari 2008 - 04:21

Daan:

www.vrijetijdwetenschappen.nl/usa/album

voor foto's

• 01 Januari 2008 - 21:56

Ilonka:

Dit keer niet via de sms maar via de pc.
    Ik wens jullie allemaal een heel gezond en gelukkig 2008 en nog een fijne tijd.

xxxx tantetje

• 02 Januari 2008 - 07:28

PIWY:

Beste Amerikanen, de allerbeste wensen voor 2008!! Bedankt voor het weer mooie verhaal. Nog veel plezier!!

PIWY

• 02 Januari 2008 - 12:26

Toos En Corné:

Leuk, een verslagje. Een teken dat jullie het goed hebben.
    Geniet nog een paar dagen en dan halen we ons Annemarie en Bart op. Groet allemaal daar in het Amerikaanse.

• 02 Januari 2008 - 12:28

Toos En Corné:

Wat een gokverslaafden hebben we in de familie. En dan nog winst.
    Zover heb ik het nooit hebracht.

• 06 Januari 2008 - 05:51

Arnoud:

Mocht het lukken komen naast de geplaatste foto's nog wat foto's op www.vrijetijdwetenschapen.nl/usa/arnoud

• 06 Januari 2008 - 12:23

Mikkel:

Hi mannen!!

De beste wensen nog he voor 2008, maar zo te lezen is er al een mooi begin gemaakt! ook super al die foto's, ziet er weer erg gaaf uit allemaal. Veel plezier nog daar en geniet ze maar weer!!

gr mikkel

• 08 Januari 2008 - 09:45

Toos En Corné:

Hallo vrienden in Amerika.
    We hebben al mooie foto's thuis gezien en kadootjes.
    Nog drie fijne weken toegewenst en tot dan.

• 08 Januari 2008 - 22:13

Bianca:

heey noud de beste wensen nog en de groetjes uit udenhout....

• 09 Januari 2008 - 22:09

Marieke P:

Hee Arnoud en Friends!

Ook vanuit Breda alsnog de beste wensen!!

Gr Marieke

• 13 Januari 2008 - 09:44

BoB.:

Hey laffe borrelaars! Zijn jullie met die plankjes het water ook nog ingegaan of heb je daar alleen maar staan te poseren?

Dikke tjuus aan alle amerikaniërs

• 14 Januari 2008 - 00:06

Marina (sprint):

hoi arnoud ik heb eindelijk internet en heb gelezen dat jullie het daar heel gezellig hebben.alsnog een heel gelukkig 2008 en nog veel plezier daar.veel groetjes marina.

• 15 Januari 2008 - 15:35

H.B.:

fijne foto's hoor! Vooral die met de superhelden deed me behoorlijk goed, al zal de rest van de bieb wel hebben afgevraagd waar ik in godesnaam mee bezig was...

enorm Cheers vanuit Manchester!