Nieuw-Zeeland deel4: the end.. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Nieuw-Zeeland deel4: the end.. - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Nieuw-Zeeland deel4: the end..

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

05 Mei 2006 | Nieuw Zeeland, Christchurch

Jaja, kort na het vorige, meteen weer een nieuw-bericht. Ik had namelijk besloten jullie te sparen en niet in één keer een enorm verhaal online te zetten dus heb ik het in 2en geknipt, en nu volgt dus deel twee, over mijn laatste avonturen in Nieuw-Zeeland.

Na onze 'coole' avonturen op de gletsjer in het westen van het land werd het tijd om weer oostwaart te trekken om Chris op het vliegtuig te gaan zetten voor zijn terugreis. Als je in Nieuw-Zeeland overigens van het westen naar het oosten wilt rijden is dat hemelsbreed niet zo heel ver. Nu is het echter zo dat je ofwel eerst een heel stuk naar het noorden, ofwel naar het zuiden moet reizen, aangezien er op het zuidereiland maar 4 bergpassen, ofwel verbindingen tussen oost en west zijn. We kozen de noordelijke verbinding, want die hadden we tenslotte nog niet gehad. Uiteindelijk zijn we in 1,5 dag terug naar Christchurch gereden, waar Chris en ik 's avonds nog een keertje lekker uit eten zijn geweest, als afscheid.

De volgende ochtend heb ik Chris op het vliegtuig gezet en ben ik zelf doorgereden naar het noorden, naar het Abel Tasman National Park. Omdat het heel saai is zo'n stuk alleen te rijden heb ik onderweg een lifter opgepikt om wat te kletsen te hebben. Die avond arriveerde ik in Nelson, een kustplaatsje in het noorden van het zuidereiland. Ik heb wat rondgekeken in het stadje, maar echt bijzonder veel interessants was er niet te beleven. Wel heb ik er 's avonds de film 'the march of the penguins' bekeken, want die wilde ik graag nog eens niet. Leuk detail; in de filmzaal was het ijskoud, brrr, lekker als je naar beelden van de zuidpool zit te kijken.
Na de film besloot ik in de richting van de ingang van het Abel Tasman park te rijden opdat ik de volgende ochtend vroeg op pad zou kunnen gaan. Dat liep niet geheel volgens plan aangezien ik 's ochtends een beetje heb getreuzeld, maar uiteindelijk begon ik toch nog om half 11 aan mijn wandeltocht langs de kust van het National Park. Het mooie aan dit park is de vele veschillende lanschappen die in een relatief klein gebied te zien zijn, in een wandeling van een uur of 7 heb ik onder andere zand-, en rotskust, naaldbossen, regenwoud, lagunes, en grasvlakten gezien in een overwegend heuvelachig landschap. Bovendien heb ik een aantal interessante wilde dieren gezien zoals zeeleeuwen, nieuwsgierige meeuwen en brutale kleine vogeltjes, konijnen en een zeester. Bekijk de foto's maar! Na de wandeling was ik moe, maar nog wel in staat te rijden en dus ben ik in een keer terug naar Christchurch gereden, waar ik ergens aan een drukke straat geparkeerd heb om te gaan koken, wat leuke reacties opleverde.

Na het eten ben ik verder gereden naar het plaatsje Akaroa, op een schiereiland onder Christchurch. Daar zou ik de volgende dag namelijk gaan zwemmen met dolfijnen!! Na een nachtelijke rijtocht door de bergen kwam ik in Akaroa aan en 's ochtends om half negen zat ik met mn wetsuit al aan op de boot om de dolfijntjes te gaan bezoeken. Er waren maar 2 andere mensen mee, dus het was een soort prive-tochtje; leuk want zo kregen wij dus alle aandacht. Na de eerste zeehonden en dolfijnen gespot te hebben zei onze gids: spring er maar in! Oke...wij het water in, en daar drijf je dan midden in de zee...hmm raar idee, maar oke. Al snel kwamen er wat dolfijnen om ons heen zwemmen, wat gaaf! Ze kwamen echt heel dichtbij, je kon ze zo aanraken, helaas mocht dat niet dus bleef het bij kijken. Al streek er af en toe wel een langs mijn benen. Na een poosje werd het ondanks de wetsuits toch wat koud en klommen we de boot weer in. Blijkbaar hadden we toen ruim 55 minuten in het water gedobberd, maar het leek echt veel korter! Na een terugweg over de hoge golven -gelukkig niet echt zeeziek geworden- heb ik in het kantoortje van het bedrijf wat foto's van mij met dolfijnen uitgezocht. Daar moest ik uiteraard weer de nodige dollars voor betalen. Gelukkig was er met mijn camera ook een goede foto genomen, die staat dan ook op de site. 's middags nog wat in het stadje rondgewandeld. Akaroa is een leuk vissersdorp met veel franse invloeden, en daardoor veel mooier dan menig ander nieuw-zeelands gehucht.

's Avonds ben ik weer naar Christchurch teruggegaan, heb ik de auto ingeleverd, een hostel gezocht en daar wat filpjes bekeken. 's Avonds gaan stappen met een kerel uit mijn dormroom. Deze jongen heette ook Chris, makkelijk... Iedereen die ik ontmoet schijnt Chris te heten, wat natuurlijk fijn is, want dan hoef ik maar 1 naam te onthouden! De volgende dag heb ik nog even de tijd genomen om wat bezienswaardigheden in de stad te bekijken, voornamelijk het centrale plein, met daarop een 'grote kerk', die uiteraard niet kan tippen aan 'de onze', maar toch de moeite waard was om te bekijken.
Helaas werd het toen weer tijd om terug gaan naar het hostel, mn spullen te pakken en de bus te nemen naar het vliegveld. De terugvlucht ging vlotjes en ik kwam eerder dan gepland terug in Sydney, wat goed uitkwam: kon ik mooi mn spullen thuis dumpen, mijn inmiddels enorme baard afscheren (ik had namelijk geen scheerapparaat meegenomen), een douche nemen, en de kroeg in duiken, waar ik tot diep in de nacht koninginnedag heb gevierd met de andere Nederlanders. Wat een feest!

Zoals jullie hebben kunnen lezen heb ik enorm genoten van mn easterbreak. Helaas gaat het 'normale' leven weer beginnen. Ik heb inmiddels echter besloten om iets minder fanatiek te gaan studeren dan voorheen, om wat meer te kunnen genieten van het leven in Sydney. De eerste punten zijn namelijk toch al binnen (en die zijn goed).
groetjes Arnoud.

  • 05 Mei 2006 - 03:59

    Arnoud:

    bovenstaande foto's zijn een selectie. De rest staat uiteraard weer op www.arnoudcremers.myphotoalbum.com

  • 05 Mei 2006 - 07:05

    Gurt:

    wat een baard

  • 05 Mei 2006 - 08:28

    Madelinde:

    Ohh, vet mooi man boutje allemaal! stikjalours op jou;)!!!
    xx Lin

  • 05 Mei 2006 - 09:29

    Paus:

    ...kom ik maar zo'n ruige baard krijgen...... Ik zou trouwens in mijn broek schijten bij die dolfijnen. Je weet het nooit, komt er opeens zo'n great white aan je been sabbellen.

  • 05 Mei 2006 - 09:45

    Mitch:

    Stevige baardmans! half 11 is toch nog behoorlijk vroeg voor jou? :)
    En dat noem ik nog eens GOEDE voornemens; MINDER studeren! Chapeau! avonturierse verder, ondanks dat de vakantie over is, alke dag blijft een avontuur. Succes!

  • 05 Mei 2006 - 11:05

    Marthe:

    heeej broertje.. zo te lezen heb jij je dus wel vermaakt in het water met de dolfijnen..;) je hebt inderdaad best wel een baard.. aan die foto's te zien.. maar dat hoort er ook wel een beetje bij he op zo'n trektocht..:P
    nou nog veel plezier met het minder fanatiek studeren ;)
    doei doei je zus

  • 05 Mei 2006 - 19:31

    Matty:

    Heeey
    Klinkt allemaal goed! Ik heb juist besloten nu toch echt maar eens aan de studie te gaan hier, want de tentamens komen eraan en ik heb nogal veel vakantie gevierd tot nu toe... Maarja over een maandje ben ik klaar met de studie en kan ik nog een paar weekjes vakantie vieren! En het is hier in Kopenhagen EINDELIJK lekker weer! Veel plezier nog x Matty

  • 07 Mei 2006 - 15:31

    Mark:

    Tof Gluut, die mooie momenten zoals je ze beschrijft. (Met NAC komt hier ook alles weer goed.) Maaruh, wie is die man met die baard?

  • 07 Mei 2006 - 20:25

    Michiel:

    Broeder, Jij hebt het wel goed zeg. Maareh, hier was het tenminste mooi weer, alleen was ik er niet. Ik moest zonodig een weekend naare frankrijk, waar het regende.

    In iedergeval zien je fotos er dol-fijn uit (hahahahaha!!!!) doe je best met studeren, dat is immers erg belangrijk. Gegroet en tot ziens
    je broer

  • 08 Mei 2006 - 14:24

    Gurt:

    correctie op bovenstaand bericht:
    aanvulling op op eennalaatste zin. Waar een punt staan moet nu komen: ", doch niet het belangrijkst, dus suipse."

    tot zover deze correctie

  • 09 Mei 2006 - 03:42

    Arnoud:

    geert ge wit dagge bedankt zijt!

  • 15 Mei 2006 - 11:49

    Anne V:

    Hey Arnoud,

    Cool al die verhalen. Zo te lezen vermaak jij je goed daar... wat natuurlijk ook niet moeilijk is met zo'n omgeving en een ander land. Hier in Nl alles goed hoor.... niet zoveel spannende verhalen. Geniet van je trip en tot in Breda!!!!!

    Greotjes Anne

  • 17 Mei 2006 - 01:36

    Mayo:

    Waah als ik die foto's van NZ weer zie, zou ik zo terug willen! Chill dat het zo relaxed was! Ik zeg zaterdag Coogee?
    Cheers

  • 17 Mei 2006 - 06:52

    Rowena:

    he poes!!!! wat leuk al je verhalen te lezen over nieuw zeeland! kom deze week wel even een keertje buurten want ik moet mijn reis daarheen nu toch wel een beetje gaan plannen! HELEMAAL LEUK! he en snoes wat heb ik nu voor voor spannende verhalen gehoord! jij en dreads???? ben ernstig nieuwschierig! je blijft me verbazen poes! eerst kom je terug uit n-z als 1 of andere schapenherder! nu weer bob marley! geweldig! en zaterdag feestje op coogee! ben je er ook bij? hele dikke zoen roween ps dat stukje over school had ik aan het begin al bedacht hihi

  • 17 Mei 2006 - 06:54

    Ro:

    leuk om te zien dat we allemaal aan school bezig zijn! iedereen zit een beetje elkaars site te lezen jij mar ik mis de verhalen van tjaad wien paul mark en bel nog maar goed hun assignments komen deze week ook vast wel dus die berichten ook

  • 17 Mei 2006 - 15:55

    Gurt:

    miauw?

  • 18 Mei 2006 - 12:55

    Wieneke:

    wat een gesnoezepoes over en weer..mooie dingen!
    tot zaterdag at COOGEE !!!
    See Ya xx

  • 19 Mei 2006 - 09:56

    Mark:

    Ro, ik weet niet eens of jij ook een weblog hebt?! Nou dan moet ik arnoud's weblog daar maar even voor aanranden.
    Trouwens, arnoud, ik ben je frickin' buurman maar je bent niet eens die dreads komen showen! Dan maar op de coogee party!

  • 20 Mei 2006 - 12:36

    Pieter En Corrie:

    Hoi Arnoud
    We kregen een mail van jou ?? bestaande uit een website naam, kan dat? Wij proberen n.l. de virussen buiten te houden. Hier is het erg regenachtig en daardoor ook gelijk weer koud slechts 14 graden. Ben je druk aan het studeren of doe je weer allemaal leuke dingen. Anne en Henk (zus en zwager van Pieter) gaan in juli naar Australië, hun dochter en schoonzoon opzoeken. groetjes, en tot mails
    Corrie

  • 21 Mei 2006 - 13:23

    Leske:

    Haa Boutje!

    Echt wel leuk jou verhalen, en Nieuw-Zeeland lijkt me ook echt super!
    Ik werd al jaloers van de verhalen van mn zus maar die van jou doen het ook best goed.

    Hoe bevalt het mindere studeren nu? Als het maar niet betekent dat je ook geen tijd meer hebt om over je avonturen te vertellen..

    Geniet-ze maar weer!
    Liefs Les

  • 23 Mei 2006 - 19:19

    Toos En Corné:

    Leuke verslaggeving. Zo volgen we je nog een beetje.
    Veel plezier en toch maar een beetje studeren. Ben blij dat je baard er weer af is.(ha, ha, ha).
    groetjes Toos en Corné

  • 23 Mei 2006 - 20:29

    Annemarie:

    hhmm..ja..anders ik wel :P
    Dikke kus x

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

2005-2015

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2008

Nieuw nummer

15 Januari 2008

Is this the way to Amarillo?

30 December 2007

Geschiedenis schrijven

20 November 2007

Beren op de weg

06 November 2007

The Windy City
Arnoud
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 39620

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 05 Maart 2019

Australië 2017

01 November 2005 - 01 November 2015

2005-2015

Landen bezocht: