Westwaarts - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Westwaarts - Reisverslag uit Hong Kong, Hong Kong van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Westwaarts

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

24 Augustus 2006 | Hong Kong, Hong Kong

We waren dus in Taipei gebleven, alwaar we de eerste nacht doorbrachten in de slaapkamer van de eigenares van ons eerste hostel bij gebrek aan kamers. Erg gezellig, maar de volgende dag besloten we wat meer privacy op te zoeken en verhuisden we naar het plaatselijke YMCA hotel. Prachtig hotel, beetje boven onze stand, maar ok, wel lekker. Buiten de eerder beschreven activiteiten hebben we in Taipei nog een \'poppenmuseum\' bezocht met daarin aandacht voor het plaatselijk populaire poppenspel. Wat een poppenkast... De eigenaar van deze zaak was een Nederlander die we een week eerder toevallig in Australie op tv hadden gezien. Blijkbaar een bekende persoonlijkheid. Hij had het die dag echter druk met weer eens een interview, maar raadde ons nog wel aan naar een chinese opera te gaan. Dat probeerden we \'s avonds, maar helaas konden we of de locatie niet vinden, of was er daar gewoonweg niets te beleven. Wel hebben we in de buurt nog ergens van een prachtige fontein-show kunnen genieten (bekend fenomeen ;) ).

Na Taipei ging onze reis voort richting Hong Kong. Deze stad scheen permanent in de nevel te zweven, maar bij nader inzien bleek dit een vieze smogwolk te zijn, die helaas het prachtige uitzicht vanaf \'the peak\' over de stad enigzins blokkeerde. Uiteraard konden we het niet laten 1 van onze 4 dagen in Disneyland door te brengen en hebben daar uiteraard weer met volle teugen van allerlei sprookjes genoten. De afsluiting van die dag was een spectaculaire vuurwerkshow boven het kasteel van assepoester, of wie daar ook mag wonen.
Tijdens onze laatste dag in Hong Kong hadden we afgesproken met Vivian, een Hong Kong\'s meisje dat in Sydney bij mij in hetzelfde gebouw woonde. Zij liet ons de bekendste shopping-area\'s van Hong Kong zien en nam ons mee naar een lugubere chinese film in de bios.\'s Avonds hebben we langs de rivier genoten van de spectaculaire lichtshow die elke avond te bewonderen is boven de skyline van de stad.

Inmiddels hebben we ook Hong Kong weer verlaten en zijn we via Bangkok, waar we nog even uit eten zijn geweest met Jonas, Bianca en Noor, naar het zuiden van Thailand getrokken. Momenteel zitten we op Ko Samui echt bij te komen en relaxen in een hutje bij (helaas niet aan) het strand en drinken we lekkere cocktails, biertjes en andere lekkere dingen.
Over een paar dagen gaan we verder richting Ko pha ngan, waar we hetzelfde zullen doen als hier en tenslotte zullen we terugkeren naar Bangkok om nog even 2 dagen ontzettend te gaan shoppen alvorens we terug naar huis komen.

groetjes Arnoud en Annemarie.

• 24 Augustus 2006 - 09:36

Michiel:

Wat een leuke dingen...en zelfs naar Disneyland! echt tof. het duurt nu niet lang meer, maar zo te horen hebben jullie je laatste dagen behoorlijk goed ingeplanned.
    Nog veel plezier daar en geniet er nog even van.

• 24 Augustus 2006 - 10:38

Mikkel:

Goed bezig gluten! Geniet nog van de laatste dagen met zijn tweeen en tot binnenkort in het koude Tilburg!

• 24 Augustus 2006 - 15:48

Michiel Mitch:

Boudmans en Anne! De Les heeft ons gisteren Zuid-Afrika uitgezwaaid dus wij zitten alvast weer in regenNederland. Geniet er van en tot snel! De massols

• 24 Augustus 2006 - 17:48

Gurt:

tot snel matje! Tijd dat je weer terug komt! :)

• 25 Augustus 2006 - 19:09

Toos En Corné:

Hallo kids.
    Wat horen we nu.
    Hebben jullie schaafwonden opgelopen.
    Geniet maar lekker op het strand en tot over een week.

• 28 Augustus 2006 - 10:13

B.o.B.:

Hee Gluut!

Geniet nog maar lekker even van de laatste loodjes. Zo zwaar kunnen ze niet zijn, als ik je verhalen lees.

tjuus

• 28 Augustus 2006 - 11:19

Daaf:

Boutje! Heel erg VTW van je om toch ff de disneyisering over je heen te laten komen. Ik heb zo'n vaag gevoel dat Doornroosje trouwens in dat kasteel woont! Balen voor je dat het er bijna op zit! Cool dat je weer bijna terug bent!! Cya soon!
    Daaf