Aangekomen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Aangekomen! - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Aangekomen!

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

28 Januari 2006 | Thailand, Bangkok

Beste mensen!
Hier is dan eindelijk bericht nummer 1 vanuit Thailand. Sorry voor het wachten, maar er zijn hier ook zoveel andere leuke dingen te doen!
Na een voorspoedige vlucht van 10 uur landde ik op Bangkok airport, vanwaaruit ik per taxi naar het huis van Sjef ben gereden. Vervolgens heb ik een hostel gezocht en ben ik de stad gaan verkennen. Wat meteen opvalt aan Bangkok is de enorme drukte die werkelijk overal heerst. Er is echt superveel verkeer en het lijkt alsof er geen regels zijn: alles en iedereen rijdt maar door elkaar heen, en dan rijden ze hier ook nog eens links van de weg! Bovendien staan er op straat overal verkopers van eten, fruit, frutsels en wat je nog meer kan verzinnen. Dit maakt de stad wel heel gezellig en je hoeft niet per se naar een bezienswaardigheid om toch al je ogen uit te kunnen kijken. Zoals iedereen misschien wel weet is Bangkok, maar vooral ook de rest van Thailand heel goedkoop, je kunt hier bijvoorbeeld al eten voor ongeveer 30 baht per maaltijd (iets van 60 ct). Maar ik denk dat het landinwaarts ook voor minder moet kunnen. Bovendien betalen toeristen vaak nog veel meer dan locals. Maar goed, terug naar mijn belevenissen:
Op de eerste dag heb ik een beetje per Tuk-Tuk Bangkok bekeken, daarbij ben ik onder andere richting de rivier gegaan, maar omdat ik maar weinig tijd had moest ik al snel terug naar het hostel. Daar ontmoette ik enkele leuke mensen (Marla & Daniel) met wie ik de tweede dag verder door Bangkok ben gegaan. Toen hebben we onder andere enkele tempels en boeddha-beelden bekeken.
Die middag ben ik alleen verder op zoek gegaan naar het huis van Sjef om hem en Jonas te ontmoeten voor de rest van de trip. Dat was nog niet zo makkelijk want ik was vergeten het adres van Sjef mee te nemen, maar na een paar uur zoeken en wat telefoontjes heb ik ze toch gevonden.
We zijn 2 avonden gaan stappen, wat erg gezellig was, al is het bier hier helemaal niet zo goedkoop. In een cafe betaal je al snel 100-200 Baht, wat toch 2 tot 4 euro is...
Gisteren zijn Jonas en ik met een trein naar een nabijgelegen provinciestad Kanchanaburi gereden via een spoorweg uit de 2e WO. Bij de aanleg van deze lijn hebben vele arbeiders de dood gevonden, en dit is een van de beruchtste verhalen uit de locale oorlogsgeschiedenis. Wij krijgen, zo blijkt, in Europa maar weinig mee van wat zich hier tijdens de oorlog heeft afgespeeld. Verder hebben we in Kanchanaburi weinig meer gedaan omdat Jonas een beetje ziek was, niks ernstigs, maar we zijn toch terug gegaan naar Bangkok vanwaar ik dit bericht nu typ.
Vannacht vertrekken we richting het Noorden om daar het Chinese nieuwjaar te gaan vieren en door de jungle te gaan trekken, dus hopelijk heb ik over een week of 2 spannendere verhalen te vertellen.
Iedereen in ieder geval alvast bedankt voor de smssen, berichten, emails en het uitzwaaien en tot snel, want voordat de trein vertrekt wil ik nog even een paar uurtjes slapen!
groetjes en kusjes Arnoud.
PS. foto's zullen nog volgen....

  • 27 Januari 2006 - 23:55

    Gurt:

    dit zijn toch geen tijdstippen om dingen op sites te plaatsen! Fatsoenlijke mensen liggen dan toch al te slapen man! (waarom reageer ik dan toch???)
    goed, tip van flip: als je ruimte voor foto's op is: maak via msn een fotoalbum, dat is gratis en dr kunnen dr veel op.

    yoomazzel, veul leut.

  • 28 Januari 2006 - 08:52

    B.o.B.:

    Hee brute vent! Goed te horen dat je het daar een beetje naar je zin hebt! Heb je je trouwens een beetje kunnen verweren tegen de sproeipoeperij? Daar schijn je daarginds nogal makkelijk aan te komen... Tjuus! Veel plezier!

  • 28 Januari 2006 - 09:44

    LIN (de Echte)!:

    Aangekomen?? Nu al , je bent nog geen week weg ;)
    X Lin

  • 28 Januari 2006 - 10:15

    Joost:

    Hee beste jongen! Mooi te horen dat alles daar vlekkeloos (ook in de box tot dusver..) verloopt. Doe de groeten aan al die leuke kleine Thaitjes daar en geniet van de indrukken!!

    Heel veel Groeten, Joost

  • 28 Januari 2006 - 12:00

    Marthe:

    heeyyyy broertjee.. :) wat fijn dat alles een beetje goedkoop is behalve het bier dan he ;):p maar goed veel plezier bij het strand waar je nog naar toe gaat en tot de volgende x als je weer eens op msn ofzo bent.. xxxjes marthe

  • 28 Januari 2006 - 17:20

    Paus:

    Bout alles goed. Schande om pas zo laat van je te laten horen. En wij ons maar zorgen maken zeker.

    Ik heb verder absoluut niks nuttigs te vertellen dus de groeten! Veel plezier en gedraag je een beetje.

    Paus

  • 28 Januari 2006 - 21:31

    Michiel:

    Broedér,

    dat klinkt als een goed begin, al was je er uiteraard veel te laat mee.
    Veel plezier in de Jungle, maak veel foto's

    daag

  • 29 Januari 2006 - 14:39

    Gurt:

    2 weken voor t volgende bericht komt??? Dat kan toch niet! ik spreek dr schande van.

    SCHANDE
    dus...

  • 29 Januari 2006 - 20:43

    Banaan:

    Hey Gluut,

    Klinkt prima daar in die warme oorden. Hier kunnen we schaatsen, maar daar zal jij weinig last van hebben.
    Geniet er nog van en laat je niet afzetten! Behalve dan natuurlijk door de Tuk Tuk (je kunt moeilijk daar de rest van leven in blijven zitten..).

  • 30 Januari 2006 - 10:33

    Arnoud:

    bij deze dan de eerste foto's, ze zijn gemaakt met de camera van Jonas,voor een kleine impressie van Bangkok. Mijn foto's ga ik binnenkort laten ontwikkelen, dus er zal meer volgen! groetjes!

  • 31 Januari 2006 - 09:17

    Mitch:

    Inderdaad SCHANDE. dat het bier daar niet goedkoop is. boeh! maar verder klinkt het ook helemaal niet leuk en zijn de foto's ook helemaal niet heel tof ofzo en ik ben ook al niet jaloers dat je nou naar de jungle gaat. dus. zet m op!

  • 01 Februari 2006 - 19:19

    Floor:

    Hey Arnoud!
    In het binnenland is zeker alles goedkoper!Dus wacht maar totdat je wat meer in het binnenland zit met je aankopen!
    Heb ik ook gedaan toen;nog heel veel plezier!En mocht je nog dingen willen weten;wie weet kan ik je helpen!
    Groetjes Floor

  • 03 Februari 2006 - 15:59

    Sander:

    Hey Gluten, mooi dat alles oke is daaro.Was al even bang dat je weer terug zou komen :)
    Veel plezier nog!!!
    En natuurlijk de gruten...

  • 03 Februari 2006 - 17:22

    Daaf:

    Heeej Arnoud, gaaf wat je nu al allemaal aan cultuur binnen krijgt daar zeg! Lijkt me echt stoer om weer eens wat meer van de wereld te zien: goed bezig! En dit is nog maar je voorproefje. Fijn dat je relaxed bent aangekomen en grappig dat je maaltijd 1/7e van een bierie kost daar. Ik zie uit naar je volgende berichten: have fun en tot het volgende berichie!

  • 04 Februari 2006 - 07:35

    Arnoud:

    Beste dames en heren, ben inmiddels weer terug uit de jungle, dat was errug tof, vele mooie landschappen gezien, en daar houd ik wel van! Helaas heb ik (nog) geen tijd voor een lang bericht, maar ik hoop daar een dezer dagen wel de gelegenheid voor te krijgen.
    Tot snel!

  • 04 Februari 2006 - 10:04

    Gurt:

    jow bout,
    erg leuk en aardig allemaal, die jungletochten, maar komen er UBERHAUPT nog foto's waar bier op staat???

  • 04 Februari 2006 - 10:18

    Mitch:

    Vond die olifant dat wel leuk, zo'n brede bout op zn nek? echt tof!
    Wij waren gisteren op de verjaardag van je broeder, gefeliciteerd nog daarmee.
    morgen ben je trouwens al 2 weken weg en heb je maar liefst al 1 verhaal geschreven. Ik zeur verder niet :)

  • 04 Februari 2006 - 12:41

    Marthe:

    heej broeder! alles goed daaro..
    die foto's zijn wel leuk.. :) vooral met die olifant..;) nou verder is hier weinig gebeurt.. behalve dan dat Michiel een feestje heeft gegeven wat errug gezellig was :) duss maar nog super veel plezier enne tot het nieuwe verhaal xxx-jes marthe

  • 04 Februari 2006 - 19:29

    Toos En Corné:

    Hoi Arnoud.
    We hebben je gezien op de olifant.
    Heel leuk.
    We wachten nu op de verhalen.
    tot de volgende keer.

  • 05 Februari 2006 - 11:44

    Gurt:

    inderdaad
    enige olifant





    WAAR BLIJVEN DE VERHALEN????

  • 05 Februari 2006 - 19:05

    Michiel:

    Ja, dat krijg je als je weggaat. dan mis je mijn sublieme feesten. Voor buikklachten hoef je trouwens ook niet ver weg. die zijn hier ook. In mijn buik bijvoorbeeld. Ik lig al weer dagen plat.

    De olifant zag er inderdaad wat gepikeerd uit. zou ik ook zijn.

    Heel veel plezier. Ben benieuwd naar die jungle...waar blijft ie?
    daag

    broer

  • 06 Februari 2006 - 11:00

    Mariska:

    Je gaat naar Bangkok en je vergeet het adres, Kees wordt al boos als ik dit in Groningen doe. Goed teken dat je geen tijd hebt om verhalen te schrijven, geniet ervan, goeten!

  • 06 Februari 2006 - 21:49

    Marijke En Paul:

    leuk alvast een ideetje te hebben hoe het er daar uitziet. Het lijkt heerlijk daar. Nu lekker relaxen aan de kust?
    Liefs en tot het volgende contact

  • 07 Februari 2006 - 15:55

    Anne V:

    Hey Arnoud,

    Saai hoor..........zonder jou op de trainingen... Jij hebt het vast niet saai daar.
    Ik wilde je nog eve een hele goede tijd toewensen! Geniet ervan, groetjes Anne

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

2005-2015

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2008

Nieuw nummer

15 Januari 2008

Is this the way to Amarillo?

30 December 2007

Geschiedenis schrijven

20 November 2007

Beren op de weg

06 November 2007

The Windy City
Arnoud
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 143
Totaal aantal bezoekers 39667

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 05 Maart 2019

Australië 2017

01 November 2005 - 01 November 2015

2005-2015

Landen bezocht: