Chinees Nieuwjaar in Nakhon Sawan & Jungle-tocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Chinees Nieuwjaar in Nakhon Sawan & Jungle-tocht - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Chinees Nieuwjaar in Nakhon Sawan & Jungle-tocht

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

08 Februari 2006 | Thailand, Bangkok

Op zaterdag 28 Januari zijn Jonas en ik om 6 uur 's ochtends(!!!!) per trein vanuit Bangkok richting Nakhon Sawan gereden. De reis duurde zo'n 4,5 uur. De reden dat we naar Nakhon Sawan gingen was voornamelijk omdat hier een grote Chinese gemeenschap gevestigd is enj het Chinese nieuwjaar hier dus bijzonder groots gevierd wordt, en dat hebben we gemerkt. Overdag kun je, vooral in het deel van het centrum dat langs de rivier ligt shoppen in de vele straten die volgebouwd zijn met kraampjes. Nou ben ik persoonlijk nioet zo'n shopper, maar er is toch genoeg te zien om je ogen uit te kijken. 's Avonds is er aan de oever van de rivier dans en muziek op een enorm podium (zie foto's) vooral de belichting is hierbij ook erg mooi!! Met het bezoeken van deze festiviteiten hebben we ons zo'n 2 dagen beziggehouden waarbij we op de 2e dag 's avonds kennis hebben gemaakt met een thaise familie en samen met hen hebben genoten van enkele biertjes op het terras bij het grote podium.

Nadat we het Chinese nieuwjaar voldoende hadden bestudeerd zijn we per slaaptrein verder gereisd richting Chiang Mai, een reis van zo'n 11 uur. In Chiang Mai aangekomen werden we door een medewerker van ons hostel opgehaald en naar het hostel gebracht om daar een dag later aan een trektocht door de jungle te beginnen. Tot nu toe is deze jungle tocht toch wel een van de hoogtepunten van mijn reis geweest. Om te beginnen was de groep waarmee we de jungle ingingen erg jong en gezellig. Er waren 5 Amerikanen, een Zweed, een Noor, 2 Franse, 2 Nederlandse en dan dus Jonas en ik. Rond 8 uur vertrokken we uit het hostel. Eerst moesten we een rit in een pick-up van maken naar het dorp waar de wandelotocht zou gaan beginnen. Hier aangekomen hebben we eerst een lunch genuttigd, en zijn we daarna met onze rugzakken op het platteland doorgetrokken, waarbij we de weilanden al snel verlieten en we onder de hoge bomen van de jungle kwamen. Wat een prachtig gezicht. Op de foto's is het nooit zo mooi als in het echt, maar wat je op tv aan jungle ziet is een goede benadering van de werkelijkheid. Na een paar uur wandelen kwamen we bij een waterval waar we allen een frisse duik hebben gemaakt. Vervolgend liepen we verder naar het kamp waar we de eerste nacht zouden gaan doorbrengen. We sliepen er in een soort hut met strooien dak en op bamboe-palen en het eten werd bereid door een plaatselijke thai met zwarte tanden. Het was wel heel lekker. 's avonds is er niet zo veel anders te doen dan bij een kampvuiur te zitten en naar de sterren te kijken, dus dat hebben we maar gedaan en daarna vroeg naar bed (vanaf 6 uur is het al donker...).
De 2e dag moest er 's ochtend eerst weer eerst een flinke wandeling gemaakt worden en 's middags mochten we onze tocht vervolgen per olifant! onze gids vroeg om vrijwilligers om niet in een soort stoel, maar op de nek van de olifant te zitten, en ik was zo slim mezelf razendsnel an te melden waardoor ik deze felbegeerde plek wist te bemachtigen. Om nou te zeggen dat een olifant echt comfortabel zit.....nee, maar het was wel een leuke ervaring. Af en toe loopt het beest door een riviertje, slurpt dan wat water op een sproeit dat vervolgens over zichzelf (en ons) uit ter verkoeling. Het laatste deel van de dagtocht moest weer te voet worden afgelegd naar een nabijgelegen bergdorp waar we de 2e nacht zouden doorbrengen. In dit dorp werd tevens het chinese nieuwjaar nog eens gevierd (iets later dan in de steden) dus mochten we 's avonds genieten en deelnemen aan de lokale dansen.
De derde en laatste dag van de tocht ging niet zo zeer meer door de jungle als door een soort loof/naaldbos dat over allerlei heuvels groeit. Na een flinke ochtendwandeling zouden we 's middags het laatste deel van onze tocht per vlot afleggen over een ondiepe, maar redelijk snel stromende rivier. Erg tof, en het leverde mooie uitzichten op. waar helaas geen foto's van zijn omdat we onze camera's niet hebben meegenomen op de wankele vlotjes.
Nadat we 's avonds weer in Chiang Mai teruggekeerd waren gingen we met heel de groep nog een keer uit eten, wat erg gezellig was. Het werd die avond nog later dan ik zelf gepland had (ik had wat last van mn maag), maar het was zo gezellig dat ik niet naar huis wilde..
De laatste dag in Chiang Mai hebben Joans en ik samen met de zweedse Joans het nationale museum bezocht waar we van alles te weten zijn gekomen over de geschiedenis van Thailand en het Lanna-gebied (in het Noorden) in het bijzonder. Aan het eind van de middag hebben we nog een bezoek gevracht aan het terrein van het plaatselijke flower-festival en ik kan je zeggen: Zundert is er niks bij. Mooi gedecoreerde wagens en ook hier weer overal marktkraampjes.
Inmiddels zijn we afgereisd richting de kust, en wel naar het plaatsje Hua Hin, wat toch iets toeristischer is dan we gehoopt hadden, maar ik moet zeggen dat ik wel bijzonder geniet van het zonnetje en het lekkere warme zeewater. Morgen nog snel op zoek naar een plaatje van een verlaten palmstrand, want dat ben ik hier nog niet tegengekomen. En dan gaat het alweer richting de hoofdbestemming van deze reis: via Bangkok richting Sydney!!
groetjes Arnoud.

  • 09 Februari 2006 - 00:19

    Sonja:

    Wow, dat klinkt echt geweldig! Leuk om te lezen :) Ik zit zelf al aan de midterms in Canada... Maar goed, mijn reis komt nog! Ik wens je nog heel veel plezier Bout, geniet ervan :) x Sonja

  • 09 Februari 2006 - 10:35

    Michiel:

    Goed bezig broeder. Klinkt als een hoop plezier en meer. geniet nog eventjes van Thailand.

  • 09 Februari 2006 - 10:52

    Paus:

    Ik vind er allemaal niks aan. Stomme Thailand. Kom je biertjes drinken in de Nobelstraat? Veeeeeeel leuker!

  • 09 Februari 2006 - 11:01

    Roald:

    Goed te lezen dat het daar zo onwijs goed toeven is! Veel plezier nog!!

  • 09 Februari 2006 - 11:58

    Vriend Bart:

    nounou, dat ziet er potjandikkie allemaal goed uit. ps, ik zal mezelf aanstyellen als jouw persoonlijk nacinformateur vanaf nu. dus hier komt t:
    Gister eindelijk weer eens gewonnen van ADO met 3-0 na de 0-0 tegen Sparta. leonardo al 2 keer gescoord. We staan nu 15de, 6 punten voor op ADO en gelijk met Sparta. chapeua nac!!
    daggggg

  • 09 Februari 2006 - 17:51

    Arnoud:

    verdomme, het is niet de bedoeling dat nac nu ineens goed gaat voetballen als ik weg ben natuurlijk....Maar 3 punten is altijd meegenomen!

  • 10 Februari 2006 - 11:55

    Marthe:

    heeeej broeder, wat leuk om zo'n lang verhaal te lezen, over wat je allemaal al gezien hebt in de jungle en de rest van thailand.. vandaag ga je als het goed is al naar Sydney..:) dus nog veel plezier in in australie enzo..

  • 10 Februari 2006 - 16:53

    Nick:

    Hee gluut, wederom jaloers, moet ook maar eens buiten tilburg me gaan begeven. Zeker nu het afschuwelijke carnaval eraan komt. Oh wat een hel wordt dat. Heb trouwens Babylon by beef gekocht via internet. Binnen 2 dagen na betaloing had ik hem. Echt een te vette, wel korte cd. Zal eens kijken met de hedendaagse techniek of ik er iets van kan doorsturen. De mssl en veul plezier
    mssl Nick

  • 11 Februari 2006 - 12:03

    Roomie Mitch:

    6 uur sochtends!!! JIJ???

  • 12 Februari 2006 - 14:33

    Daaf:

    lekker bezig boutje! jaloezie ten top hier! tja je heb het op het forum gelezen, de citytrip den haag was weer een grote begaaiing, wat voor jou een climax was op de rug van een olifant was denk ik voor ons het dieptepunt van de historie van prioritijd: de tram-escalatie! k zal je er niet mee lastig vallen want je had er bij moeten zijn! op naar je verhalen over australie! Groeten,
    Daaf

  • 14 Februari 2006 - 00:25

    Simon En Dyane:

    Hey Arnoud, ook heel leuk om jouw verhalen te lezen! Hoeveel km zouden we van elkaar zitten op dit moment! Alvast superveel plezier in het andere Down Under.

  • 14 Februari 2006 - 14:38

    Larske:

    Klinkt goed, Gluten! Flip en ik zijn ingetrokken en de foto's volgen binnenkort hoop ik! Nac weer een punt tegen feyenoord, bedankt voor het kampioensschap! Veel succes in Oost-Ralië! Ik wacht met smacht op een nieuw bericht van je! Halleejkes!

  • 15 Februari 2006 - 04:52

    Arnoud:

    Ik heb weer wat foto's geplaatst. het zijn nog steeds niet de mijne, want dat wil maar niet lukken, computerfreak die ik er ben, maar deze zijn ook de moeite waard!

  • 16 Februari 2006 - 11:57

    Toos En Corné:

    Leuk jouw verhaal gelezen te hebben.
    Geniet ervan.
    Succes in Sydney.
    Je telefoontje was leuk!!!!

  • 16 Februari 2006 - 15:44

    Ard:

    He Arnoud, klinkt goed allemaal, maar op de foto zie je wel een beetje bleek en magertjes. Je vergeet toch niet af en toe te trainen he ? Haha.
    Groeten van je trainer.

  • 17 Februari 2006 - 01:31

    Astrid:

    He Boutje! Zie dat jij je ook goed aan het vermaken bent.
    Misschien in maart in pislje doen? Kom ik weer langs Sydney!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

2005-2015

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2008

Nieuw nummer

15 Januari 2008

Is this the way to Amarillo?

30 December 2007

Geschiedenis schrijven

20 November 2007

Beren op de weg

06 November 2007

The Windy City
Arnoud
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 39666

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 05 Maart 2019

Australië 2017

01 November 2005 - 01 November 2015

2005-2015

Landen bezocht: