Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Eerste week in Sydney - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Eerste week in Sydney

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

17 Februari 2006 | Australië, Sydney

Zoals sommigen waarschijnlijk al wel begrepen hadden ben ik inmiddels gearriveerd in Sydney!
Na een lange vliegreis ben ik hier op zaterdag 11 Februari geland. De eerste indrukken van de stad waren, zoals verwacht, meteen positief. De stad is, zeker in vergelijking met Bangkok, behoorlijk rustig, schoon en groen. Bovendien is het hier behoorlijk lekker weer, al hebben we al wel enkele regenbuitjes gehad.
Na mijn aankomst ben ik eerst naar een hostel op George Street gegaan. Deze locatie bleek perfect, aangezien het vlakbij de Universiteit ligt, en zodoende kon ik al in de eerste dagen uitzoeken waar ik later in het semester allemaal moet zijn.
Om gemakkelijk je weg in de stad te vinden gedurende de eerste dagen organiseert de universiteit een soort begeleidingsprogramma, 'Tandem' genaamd. Op zaterdag heb direct mijn zogenaamde 'Tandem Buddy' benaderd, een Frans meisje wat hier al een semester studeert. Zij heeft me in het weekend meteen de belangrijkste bezienswaardigheden en faciliteiten laten zien, en me voorgesteld aan haar vrienden en hun buddies, zodat ik eigenlijk meteen een hele groep mensen leerde kennen, erg gezellig.
Maandag is de introductie begonnen, wat onder andere formele praatjes (maar dan met veel humor en ontspannen sfeer), informatie-sessies, rondleidingen en FEESTEN inhoudt. De activiteiten zijn zowel nuttig als aangenaam, aangezien de meeste studenten hier nieuw zijn en graag andere nieuwe mensen leren kennen. Het is dus erg makkelijk om contacten te leggen. Op maandag ben ik tevens in mijn nieuwe kamer getrokken en die bevalt mij uitstekend. De kamer is behoorlijk groot, en het complex is erg gezellig. De ingang van alle appartementen komen namelijk uit op een soort pleintje/tuin, waar iedereen elkaar 's avonds opzoekt om een praatje te maken, te kletsen, te zingen en te drinken.
Tijdens de introductieweek zijn de eerste feestjes me ook erg goed bevallen, de meeste mensen houden wel van een biertje of een wijntje en gisteren, tijdens de kroegentocht barstte het feest dan ook los. Er werd gezongen en gedanst (DE VOGELTJESDANS, jawel)in slechte Duitse barren, Ierse pubs en hippe trendy cafe's. De Duitse bar is zelfs zo slecht dat ik nu al zeker weet dat ik daar duits carnaval ga vieren: met van die grote bierpullen in je hand en personeel dat rondloopt in een soort Tiroler/Alpen outfit, erg tof!
Vandaag heb ik een cursusje Excel gedaan en dat was erg nuttig moet ik zeggen, want ik merkte wel dat ik er eigenlijk nog niks van kon. Daarna heb ik mij ingeschreven voor 'the gym', dus ik kan vanaf nu weer beginnen met trainen, erg fijn.
Vanmiddag staat Bondi beach op het programma, en zondag zeilen in de haven, ik heb er nu al zin in!
Foto's van Sydney heb ik nog niet eens gemaakt, dus die zullen nog wel even duren, maar ik houd jullie op de hoogte.
Alvast veel plezier met carnaval allemaal (dat zal ik toch wel missen) en tot schrijfs!
Groetjes Arnoud.

  • 17 Februari 2006 - 04:30

    Reinder:

    Het is nu half 6 in de morgen, en Reinder is in het koude nederland, in de nacht, grauw enzo, best zatjes. Geen mooier moment om te filosoferen over een bezoek aan Australie! Het land van de Aussies, Didgeridoo's en lokale Australische drank. Mocht het geval zijn dat ik in de zomer een ticket kan krijgen voor een fatsoenlijke prijsch, dan kom ik langs als u dat okee vindt.

    Gegroet!

  • 17 Februari 2006 - 14:03

    Marthe:

    heeej broertjee.. klinkt allemaal leuk en gezellig :) ben benieuwd naar de foto's ;-), nog veel plezier met de vogeltjes dans dansen en trainen.. en tot schrijfs. xxx-jes je zusjee

  • 17 Februari 2006 - 14:57

    Vriend Bart:

    die duitse bar lijkt wel erg veel op een oostenrijks feest waar ik eens ben geweest met t enige verschil dat het bij ons dus niet duits maar oostenrijks was.
    vraag me trouwens af of ze ook de solonaise daar kennen.
    mzzl Bart

  • 20 Februari 2006 - 09:40

    B.o.B.:

    Hee Pannenkoek! Succes met die Duitse gevaarten en dat ze maar net zo lekker mogen smaken als de bafjes in het Tilburgse! Hier wordt en als vanouds gefauft (niet door mij uiteraard, maar het gebeurt wel) en in de osc. hebben we de eerste punten in de pocket! Dikke tjuus, moet door de regen naar de Uft en word er helemaal gallisch van! Halleeeeej!

  • 21 Februari 2006 - 09:09

    Mitch:

    Oke Boud! Let the world know de volgeltjesdans!

  • 21 Februari 2006 - 09:22

    Mitch:

    Mag je die trouwens nog wel ten uitvoer brengen ivm de vogeltjesgriep :) mwoehoehaha

  • 21 Februari 2006 - 21:01

    Michiel:

    Schoon schoon broeder, heel schoon. Zeilen!!! wat gaaf. Het is maar goed dat ik niet jaloers op je ben, zou problematisch kunnen worden.Hier is alles gezellig en er wordt aanstalte gemaakt tot vorstelijk hard carnavallen.

    groeten uit het land met de papiermaché poppen boven de café deuren.

  • 28 Februari 2006 - 05:42

    Arnoud:

    Langzaam, langzaam komen er wat foto's tevoorschijn die ik kan plaatsen. Hier zijn er een aantal van het flowerfestival in Chiang Mai, Thailand. Groetjes!

  • 28 Februari 2006 - 14:53

    Marthe:

    heeeej broeder.. zooo mooie foto's hoor van die flowerfestival.. hier ist nu lekker carnaval.. lekker feesten.. nog 1 avondje want ja dit is de laatste carnaval dag.. kei gezellig carnaval.. :P maarr goed uhm verder tot de volgende keer.. xxxjes je zusjee

  • 01 Maart 2006 - 09:39

    Mitch:

    soso jij hebt daar de bloemetjes wel goed buiten gezet. Anders wij wel, de carrunavaol was weer stikzwaar maar we hebben het allemaal wel overleefd. Zelfs twee keer op tv geweest, en we hebben een zesser gekocht. Groeten!

  • 02 Maart 2006 - 03:33

    Sjef:

    hey Arnoud,

    alles een beetje vol te houden down under??? hier wel iig!

    gr Sjef

  • 02 Maart 2006 - 21:59

    Toos En Corné:

    Leuk je verhaal weer gelezen te hebben. Je hebt inmiddels je eerste college-weekje erop zitten.
    Was hopelijk niet te moeilijk voor je.De carnaval heb je wel moeten missen dit jaar! In Nederland.
    Heel veel plezier en succes weer de komende week.

  • 02 Maart 2006 - 22:00

    Toos En Corné:

    Het zijn prachtige foto's !!!!!!!!

  • 03 Maart 2006 - 12:51

    Pieter En Corrie:

    Tjonge,jonge wat heb jij het zwaar. Allemaal nieuwe indrukken verwerken, nieuwe mensen zien etc. etc. Jouw verhaal lijkt erg veel op het eerste verhaal van Judith toen ze in Australie aankwam. En wij dachten toen ook dat ze daar ging studeren. Maar ook met haar is uiteindelijk toch alles goed gekomen. Fijn dat het je bevalt, anders is het een lange tijd tot de zomer.
    Wij hebben hier volop winter. Gisteren zijn we naar zuidlimburg geweest. Jammerdat we niet kunnen langlaufen. Maar voor mij is er nog hoop. Samen met Mike ben ik op Nordic Walking les gegaan. Een overstapje naar langlaufen ligt dus binnen bereik.
    grotejes, we volgen je van verre.

  • 05 Maart 2006 - 13:59

    Michiel:

    Leuke foto's broeder. Honden enzo...echt tof. Ik mis echter nog één ding. Waar is je zesser? Wij hebben inmiddels een nieuwe.

    Carnaval was geweldig. Dat heb je moeten missen en dat is een kwalijke zaak. Gaat je een hoop kangoeroe en waterval foto's kosten om dat te te evenaren.
    Hoe is het weer daar trouwens?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

2005-2015

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2008

Nieuw nummer

15 Januari 2008

Is this the way to Amarillo?

30 December 2007

Geschiedenis schrijven

20 November 2007

Beren op de weg

06 November 2007

The Windy City
Arnoud
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 39621

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 05 Maart 2019

Australië 2017

01 November 2005 - 01 November 2015

2005-2015

Landen bezocht: