Sydney-life part1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Sydney-life part1 - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Sydney-life part1

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

06 Maart 2006 | Australië, Sydney

Hallo beste familie, vrienden en vriendinnen!
Ik realiseer me dat ik alweer een tijdje niks van me heb laten horen en dat het dus wel weer eens tijd wordt voor een verhaaltje op de site.
Aan het einde van mijn laatste verhaal zat ik nog in de introductieperiode en die is inmiddels alweer lang en breed achter de rug! Ondertussen voel ik me al behoorlijk thuis in mijn nieuwe huis in het appartementencomplex van de universiteit. Het complex heet 'Geegal' en iedereen die er woont is er erg trots op om een bewoner van Geegal te zijn, en vind het leuk om met elkaar te socializen in de tuin, of te gaan stappen! Ik heb al wel ik weet niet hoeveel nieuwe mensen ontmoet, en ik moet zeggen dat het me alles meevalt dat ik van bijna alle mensen de namen wel kan onthouden al moet er soms wel meer dan 2x naar vragen haha...

Omdat hier de herfst pas net is begonnen, en die eigenlijk minstens zo warm is als de zomer bij ons heb ik al heel wat gelegenheid gehad om de plaatselijke stranden te bezoeken! Vorige week heb ik zelfs al een surfcursusje gedaan en de rest van de tijd ben ik gaan oefenen op mijn eigen plank! Jawel die heb ik gekocht, erg tof, al is tie eigenlijk veel te klein voor mij, waardoor ik het mezelf onnodig moeilijk maak op te staan... Maar waar een wil is is een weg, dus ik oefen vrolijk verder, af en toe gestoord door lelijke kwallenbeten, maar goed dat doet maar effe pijn.

In die week ben ik meegegaan op een zeiltocht door de haven van Sydney, waarbij ik enkele prachtige foto's van de haven, de Harbour Bridge, het operagebouw en de skyline heb kunnen maken!
Activiteit 2 van deze week was een wandeling langs de kust van Sydney. Hierbij kom je langs allerlei kleine baaitjes waarin kleine strandjes liggen. De kust is eigenlijk erg rotsachtig waardoor het niet een lange strandlijn is zoals wij dat in Nederland hebben, maar het levert af en toe wel practige uitzichten op vanaf hoge rotspunten boven het water!
Aan het einde van de week werd er in een van de vele parken die Sydney rijk is een zogenaamd 'short-film-festival' gehouden, Tropfest genaamd. Op dit festival waren zo'n 90.000 bezoekers afgekomen en het was er dan ook een drukte van jewelste, maar errug gezellig! De filmpjes waren, zoals gezegd kort, maar vaak erg grappig! Helaas druppelde het gedurende heel de avond een beetje en ongeveer halverwege het programma barstte de hemel open en vluchtte de enorme menigte het park uit. Gelukkig was het nog steeds redelijk warm waardoor de (zeik-)nattigheid niet echt hinderlijk was. Het tafereel dat door deze situatie ontstond zal echter nog lang in mijn geheugen gegrift blijven! Zeiknatte mensen rennen door een nog nattere straten, het water gutst en klotst aan alle kanten. Bovendien begint het vervolgens ook nog te onweren, waardoor de chaos compleet is. Auto's spetteren reeds doorweekte voetgangers nog natter terwijl ze door de plassen scheuren, en de menigte vlucht de metrostrations binnen alwaar de kaartjesautomaten het begeven en men gratis naar huis reist. Het mooie aan dit alles is, niemand vind het erg of vervelend, eerder bijzonder vermakelijk!
Uiteraard ben ik in deze chaos direct enkele vrioenden kwijtgeraakt, maar gelukkig kwamen ook zij later die avond weer veilig thuis.
Tot zover het weekend..

Afgelopen week zijn de eerste colleges begonnen en ik moet zeggen datr die mij inhoudelijk allemaal bijzonder interessant lijken. Het grote verschil met Nederland is dat de lessen hier vele malen interactiever zijn dan thuis: er wordt veel gediscusseerd. Bovendien moet ik waarschijnlijk voor elke cursus wel minstens 2 praktische opdrachten inleveren en daarnaast ook nog eens een examen en soms nog een midterm maken. Dit alles maakt de cursussen denk ik wel bijzonder intensief, maar het niveau is zeker niet hoger dan in Nederland, dus ik denk dat het wel te doen moet zijn. Zo ben ik mijn eerste collegeweek al met al rustig doorgekomen -af en toe natuurlijk nog wel een keertje op stap geweest, want dat hoort er toch bij- en kon ik alweer gaan genieten van mijn eerste welverdiende weekend!

Dit weekend stond in het teken van het plaatselijk homo-festival: de Mardi-Grass. Op zaterdag was er een grote parade waarin de homo's zogezegd door de stad paradeerden, waarbij ik met een stel medebewoners en andere Nederlanders langs de volgepakte straten stonden te 'kijken' onder het genot van een biertje. Ik moet eerlijk toegeven dat ik van de optocht zelf bijzonder weinig gezien heb, maar het was wel bijzonder gezellig aangezien iedereen vrolijk en dronken was. Na afloop zijn we nog ergens wezen stappen, waarbij ik veels te veel geld uitgegeven heb, en daarna ook veels te laat in mn bedje lag, waardoor ik de gehele zondag eigenlijk niks gepresteerd heb, maar goed het was gezellig zullen we maar zeggen. Komende week wil ik me weer een beetje op de studie concentreren en over 2weken staat de eerste trip op het programma: een 4-daags bezoekje aan Melbourne!
Tegen die tijd volgt er uiteraard meer nieuws.
Ondertussen kunnen jullie mijn foto's (eindelijk) allemaal bekijken op www.arnoudcremers.myphotoalbum.com .
Veel groetjes, Arnoud!

  • 06 Maart 2006 - 06:46

    Arnoud:

    vergeet die link dus niet:
    www.arnoudcremers.myphotoalbum.com

  • 06 Maart 2006 - 08:13

    Mitch:

    Boud, optochten zijn er om in mee te lopen, niet om aan de kant te gaan zuipen! Trouwens, daar zijn de meningen met carnaval ook over verdeeld :)

  • 06 Maart 2006 - 08:53

    Mark:

    Je kan er een boek over schrijven.
    Die ervaring in die hoosbui kan ik helemaal voorstellen zoals je het beschrijft. Wat cool!
    Owja, btw: NAC pakte zaterdag de ''zwaarbevochten'' 3 punten tegen RBC...Diepe ellende...
    En nu aan de studie jij!;)

  • 06 Maart 2006 - 10:33

    B.o.B.:

    Hee Bunzing! Ziet er naar uit dat het daar allemaal soepeltjes verloopt. Mooie foto's trouwens en je boardje ziet er prima uit! Wij gaan hier binnenkort met de Tilburgse delegatie een bezoekje brengen aan de Ardennen, dus hier wordt er ook zeker niet stil gezeten. Halleejkes!

  • 06 Maart 2006 - 15:06

    Marthe:

    heeej broeder.. ziet er allemaal leuk en gezellig uit daaro.. ook errug mooie kamer..voor zover je dat op foto;s kan zien.. dus nog veel plezier in melbourne enne goed studeren he!! :P ;) xxx-jes je zusje

  • 06 Maart 2006 - 15:28

    Michiel:

    broedèr. alles goed!! hûh!

    Dat klinkt als volle bak avontuur daar. Ik zit hier in de tussentijd op school. Ook heel leuk! maar net iets anders. Ik ga me nu even te goed doen aan je foto's. Ben benieuwd of die zesser erbij zit.

    daag
    je broedér

  • 06 Maart 2006 - 15:51

    Joost:

    Ik krijg zo de indruk dat jij je helemaal niet hoeft te vervelen! Ziet er allemaal goed uit kerel, en de verhalen klinken bijzonder! Geniet van de komende tijd (onder het genot van een pilske). Je hebt inmiddels al weer een flinke bos staan trouwens, past goed bij de surferslook!

    Doe je best jongen, groeten Joost

  • 07 Maart 2006 - 11:06

    Paus:

    ziet er goed uit!

  • 07 Maart 2006 - 11:07

    Paus:

    zier er goed uit!

  • 07 Maart 2006 - 11:07

    Paus:

    das 2 keer

  • 07 Maart 2006 - 17:39

    Gurt:

    Schone fotookes!
    goe gedaan jongen!

  • 07 Maart 2006 - 21:27

    Daaf:

    wow dude! Respect man, supervette belevenissen en foto's hebbie zeg, lijkt wel of Australie leuker is dan NL! WHOEHOEW! Studeer ze, naast het feesten, genieten van de zon, surfen, festivallen etc etc!

  • 08 Maart 2006 - 00:33

    Banaan:

    Hey Gluut!

    Wist je dat Hugo van der P. ook gewoon down under is! Doe hem maar de groeten.

    Halleej!

  • 08 Maart 2006 - 11:34

    Mikey:

    De Boud,

    Parades zijn mooi man. Zal zo de fotos eens bekijken dan. Braaf zijn en veel plezier.

  • 08 Maart 2006 - 11:42

    Bart (met Mat):

    klinkt potverdomme weer goed. en ik maar een beetje stage lopen terwijl jij gewoon lekker naar homo`s kan gaan staan kijken en daarna zoveel zuipen dat je smorgens nergens meer vanaf weet. hmm, wat zou er de avond van tevoren gebeurd zijn? Met nac is alles "nog" goed. Ik ben trouwens maar niet in mijn eentje naar nac-rbc geweest vanwege t feest bij mike (de dierenbeul)

  • 15 Maart 2006 - 10:47

    Kaatepetaat:

    He Boutje!!
    Wat een geweldige foto's en geweldige verhalen!! Geniet er nog maar van, lekker veel surfen, biertjes drinken en andere leuke dingen!!

    Liefs xx Karin

  • 15 Maart 2006 - 18:43

    Frans.Vledder:

    Eindelijk via mijn eigen website, die Edwin heeft geupdate met wat leuke links, heb ik jouw pagina ontdekt.
    Het ga je goed. Veel plezier en leuke reiservaringen

    Frans

  • 18 Maart 2006 - 12:15

    Madelinde:

    He hallo Boutje:)
    Jij vermaakt je uiteraard nog prima! Het afbreken van je oude huisje in Tilburg is begonnen door de mannen..kasten worden naar beneden gegooid door de Mitch en de Paus, maar natuurlijk wel terwijl Bartol en Beef eronder staan;) Blijkt nog moeilijk te zijn mensen raak te gooien blijkt wel;) Tot snel weer een keertje op msn! met je mooie zatte verhalen! haha:) have fun, kus Madelinde

  • 21 Maart 2006 - 03:25

    Sjef:

    Arnoud,

    lekker he Sydney, geniet ervan he...voordat je t weet is t weer voorbij.

    gr sjef

  • 21 Maart 2006 - 08:56

    Leske:

    Hey Boutje!
    Stikleuk om je verhalen te lezen!! Je moet wel een beetje rekening houden met je fans hoor; het is WEER tijd voor een nieuw avontuurlijk verhaal!!
    Een kus uit het land waar we de koudste maand Maart van de laatste honderd jaar aan het beleven zijn!
    Nog heeel veel plezier!

    En nog bedankt voor je mailtje voor mijn Bachelor Thesis!!

    Liefs Les

  • 21 Maart 2006 - 14:59

    Mitch:

    Boud, je bank is mooi in elkaar geklapt van 6 hoog evenals onze friends-stoel. Tuinstoelen spatten uit elkaar in 1000 stukjes, evenals de voordeurruit maar deze al net een dag of 2 te vroeg, en gordijnen en vloerbedekking liggen ook op straat. Met een lach en een traan zeg maar. Jij bent met een nieuw verhaal!!!

  • 23 Maart 2006 - 09:16

    Mikkel:

    Hi Gluten!
    Klinkt allemaal goed hoor! En lukt het al een beetje met het surfen? Lekker chillen op het strand, lekker liggen in een hangmatje, cocktailtje, beef op de achtergrond, ja leuk hoor, heel leuk! Maar ook goed je best doen in de collegebanken he, anders worden we helemaal jaloers hiero.
    Pak er maar eentje van me en geniet er lekker van daar!
    Groetjes

  • 28 Maart 2006 - 10:18

    Vanessa:

    Hoi! klinkt allemaal super hoor!! heel veel plezier en geniet er van.. hier in tilburg mis je niks hoor!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

2005-2015

Hier schrijf ik later misschien iets over mijzelf.

Recente Reisverslagen:

15 Februari 2008

Nieuw nummer

15 Januari 2008

Is this the way to Amarillo?

30 December 2007

Geschiedenis schrijven

20 November 2007

Beren op de weg

06 November 2007

The Windy City
Arnoud
Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 134
Totaal aantal bezoekers 39626

Voorgaande reizen:

05 Maart 2017 - 05 Maart 2019

Australië 2017

01 November 2005 - 01 November 2015

2005-2015

Landen bezocht: