Weekendje Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Weekendje Melbourne - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Weekendje Melbourne

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

24 Maart 2006 | Australië, Sydney

Zoals jullie konden lezen in het vorige bericht stond er in het weekend van 18/19 maart een weekendje naar Melbourne op mijn programma en ik kan jullie vertellen dat het een groot succes is geweest. Ik heb inmiddels de slag te pakken wat betreft het plaatsen van foto's op internet, want van deze Melbourne-trip staan nu toch wel zo'n 130 foto's op www.arnoudcremers.myphotoalbum.com!

Op vrijdagochtend 17 maart vertrokken Joans, Kerstin en ik in alle vroegte (4.30 uur!) richting het vliegveld van Sydney. Daar ontmoetten we Felix, Juliette en Nina, die samen met ons richting Melbourne zouden gaan dit weekend. Ons vliegtuig vertrok om 6 uur en om half 8 liepen we over het 2e vliegveld(je) van Melbourne, Avalon genaamd. Vanaf dit vliegveld vertrokken Julliette en ik richting Melbourne om daar een huurauto op te halen, waarmee we de komende 2 dagen langs de Great Ocean Road zouden gaan rijden. De rest van de groep zou op het (oersaaie) vliegveld wachten totdat wij ze kwamen oppikken. Enkele uurtjes later kwamen wij dan terug met de wagen, waarna onze tocht over de Great Ocean Road kon beginnen. Voor alle duidelijkheid, de Great Ocean Road is een kustweg die grofweg vanaf Melbourne tot halverwege de weg naar Adelaide loopt. Langs deze weg zijn talloze mooie landschappen, bezienswaardigheden, bossen en stranden te zien.
Op dag 1 van de tocht zijn we begonnen met het bezoeken van de eerste stranden langs de weg. Volgens 'het boekje' moesten op deze stranden af en toe surfwedstrijden voor nudisten gehouden worden. Helaas was het weer niet super en hebben we geen surfende nudist gezien, maar wel alvast een paar mooir plaatjes van de kustlijn kunnen schieten! We vervolgden de tocht totdat we langs een plaastje kwamen met een lokaal golfpark. In dit golfpark wonen zo'n 1000 kangaroes en die hebben we, zoals op de foto's te zien is van behoorlijk dichtbij kunnen bekijken, erg grappig, want alhoewel je natuurlijk weet dat kangaroes in Australie leven, is het toch een beetje onwezelijk om zo'n beest van dichtbij te zien...

De volgende stop maakten we een stukje verder landinwaarts, alwaar we een wandelingetje door de jungle hebben gemaakt. Jawel, de jungle, het strand, farmland, bergen en heuvels, het ligt hier allemaal op een 'steenworp' afstand van elkaar! In dit stukje rainforrest hebben we een mooie waterval kunnen bekijken die niet bijzonder veel water naar beneden spoot (het is hier nu herfst), maar wel erg mooi gelegen was.
De vierde stop van vandaag maakten we bij de grootste attractie van de Great Ocean Road, namelijk de zogenaamde 12 Apostles. Dit zijn grote rotsformaties in de zee, net voor de kustlijn. Omdat de zon net een beetje onder aan het gaan was (nog niet helemaal zoals later op deze tocht) hebben we hier vele mooie plaatjes kunnen schieten en van het prachtige uitzicht kunnen genieten!
Aan gezien de dag alweer bijna voorbij was werd het tijd een hostel te gaan zoeken, maar eerst hebben we nog een paar uur doorgereden, opdat we dat de volgende ochtend niet meer hoefden te doen. Die avond hebben we pizza gegeten en een pint gedronken in de plaatselijke Ierse pub, waar het gezellig druk was aangezien het Saint Patricksday was.

Op dag 2 stonden we op tijd op om onze weg te vervolgen naar het eindpunt van de Great Ocean Road, hierbij af en toe enkele bezienswaardigheden overslaand. Die konden we immers op de terugweg nog wel gaan bekijken. De eesrte stop van de dag maakten we dan ook pas na 2 uur rijden in 'the bay of Portland' hier zijn we uitgestapt en hebben we een wandeling gemaakt over een soort schiereiland. Op de punt van dit eiland waren enkele uitzichtpunten vanaf waar we een zeeleeuwen-kolonie konden bekijken, erg leuk, want de beesten waren erg actief en speels!
Na deze wandeling zijn we aan de terugweg begonnen, waarbij onze eerstvolgende stop gemaakt werd aan de zogenaamde 'bay of islands', net zoiets als de 12 Apostles, maar de rotsformaties zijn hier nog veel groter en lijken heuse eilanden. Na deze korte stop zijn we doorgereden naar Cape Otway, waar we in een nationaal park een bekende vuurtoren hebben bekeken en daarbij toevallig ook een prachtige zonsondergang hebben kunnen meemaken.
Nadat de zon onder was zijn we doorgereden naar de camping waar we zouden overnachten. We waren vrij laat, dus eetgelegenheden waren al gesloten, dus moetsen we zelf maar een spagetti-prutje maken in de gezamenlijke keuken op de camping. Daarbij hebben we een bbq als kookstel gebruikt en een raar beest (possum) gefotografeerd en bewonderd die in de bomen naast de keuken aan het klimmen was. Na het eten hebben we hints en pictionary gespeeld opnder het genot van een wijntje, wat natuurlijk leuke taferelen opleverde. Die nacht heerlijk geslapen, maar wel een beetje kort..

De volgende ochtend om 5 uur opgestaan omdat de auto op tijd terug naar Melbourne moest. Dus 's ochtends nog even 4 uur in de auto gezeten voordat we in Melbourne aankwamen. Snel ingecheckt in het hostel en toen de stad in. Persoonlijk was ik niet echt onder de indruk van de stad. Er waren slecht enkele bezienswaardigheden, maar daar mochten we niet in vanwege de idiote drukte die er heerste in verband met de Commonwealth-Games. We hebben die middag een beetje rondgeslenterd, de skyline bekeken, en in de plaatselijke State-library (wel een mooi 'oud' gebouw) de historie van Australie bestudeerd. Dit was wel bijzonder interessant!

De volgende dag gingen Jonas en Juliette naar huis, in verband met verplichtingen aan de uni, de dames gingen shoppen met Felix, en ik heb een tocht gemaakt met een oud dtoomtreintje richting een prak waarin ik vervolgend een paar uur heb rondgewandeld en wat leuke dieren zoals papegaaien, bijen (in een nest) en kakatoes heb gespot. Dit nam wel zoveel tijd in beslag dat ik bij terugkomst in Melbourne meteen de rest heb opgebeld waarna we de shuttle richting airport namen om vervolgens weer terug te vliegen richting de thuishaven.

Inmiddels is er weer een weekje aan de uni voorbij en is het alweer weekend (niet denken dat ik niet studeer hoor. Dat doe ik wel degelijk!). Vandaag heb ik echter al wel weer plannen gemaakt voor het volgende 'uitstapje', namelijk een 18-daagse vakantie naar Nieuw-Zeeland!!!! Daardoor heb ik nu geen rooie cent meer over. Dus tot 12 april wordt het leven op droog brood en water..
Het verhaal is inmiddels behoorlijk lang geworden, dus ik brei er een eind aan. Iedereen de groeten!
Arnoud.

• 24 Maart 2006 - 08:16

Mitch:

Geweldig verhaal Boud! En geld speelt geen rol, gewoon weer op vakantie gaan natuurlijk :)
    Ik stuur je spoedig de foto's van (jouw) naar beneden vallende meubels uit nobelstreet 333! Dahag

• 24 Maart 2006 - 09:50

Paus:

Yo boudje!! alles goed!!! Dat met die meubels gooien, was ech te gaaf! Kwist niet dat verhuizen zo leuk kon zijn. Nu nog spierpijn van het lachen. Maar het gaat je allemaal goed daar lees ik. Ik ben stik jaloers!

De groeten,
    Paus

• 24 Maart 2006 - 12:15

Vriend Bart:

hey boud, waar zijn nou die foto`s van die gekko`s. hbe ik verdomme al die 142 foto`s doorgekeken en gene gekko gezien. Maar t zag er wel goed uit.
    met nac nog alles goed behalve dat de voorzitter is bekogeld met 1 ijsklontje waardoor hij 2 weken in de ziektewet zit.

daaggggg

• 24 Maart 2006 - 14:54

Gurt:

mooi man, ik ga nu de foto's kijken! De verhalen zijn in ieder geval goed. Yoomazzel!

• 24 Maart 2006 - 16:02

Marthe:

heeej broertjee.. leuk joh dat verhaal.. eindelijk weer eens iets te lezen ;) :p en die foto's ook kei mooi joh..
    echt wel gaaf dat je zo dichtbij die kangaroo's enzo kon komen.. maar goed.. ik ga weer eens.. doei doei kusje van je zusje..

• 24 Maart 2006 - 20:35

Annemarie:

Heej schatje!
    Weer mooie foto's zijn het zeg..begrijp goed dat je het naar je zin hebt daar. Straks naar Nieuw Zeeland, dat zal ook harstikke leuk zijn.Nog 18 weken en dan gezellig samen op vakantie.Dikke kus xxx

• 25 Maart 2006 - 08:38

Gurt:

Ligt t aan mij of zijn d'r wat footookes bij die heul klein zijn? Zou jammer zijn, lijkt alsof er veul op te zien is. Kijk dr eens even naar jongen! Wel goed voor je thuisblijvers zorgen he!!

dag dus

• 26 Maart 2006 - 12:10

Michiel:

Broeder
    Geld is maar tijdelijk.

Veel plezier in Nieuw Zeeland, ik ben benieuwd of nieuw zeeland leuker is dan gewoon zeeland.
    laat het me weten

• 27 Maart 2006 - 05:28

Sjef:

Hey Arnoud,

wat een zwaar leven die studenten he ;)

have fun down under

gr sjef

• 28 Maart 2006 - 20:54

Lin K.:

Heej Boudje, och wat een lap tekst weer. Ben zeer blij met je verhalen, heb ze helaas nog niet kunnen lezen, maar des te meer geniet ik van je foto's dan hé. Heb morgenavond sowieso een astrid-mail-avond ingelast, kan ik meteen ff jouw verhalen checken. VEEL PLEZIER DAAR NOG, X Lin

• 30 Maart 2006 - 05:43

Rudolpho:

Hey maatjuh,
    Dan doe ik het ook maar eens zo. Iets goedkoper dan de sms. OM ff met het ijsklont incident verder te gaan van Bartol. Mommers gaat maandag weer werken en lange Fransie heeft nadat hij een soort gelijk ijsklontje tegen zijn hoofd kreeg die gast maar gelijk een klap voor zijn kop gegeven. Hier dus alles OK. Bij jou zo te lezen OK. We spreken elkaar mzzlz

• 02 April 2006 - 18:49

Yvonne Cremers:

Ha neefje,
    Ik hoorde vandaag van Marijke van je trip naar down under. Meteen deze site gezocht. Leuk je te zien. Ik had je echt niet meer herkend zeg. Niks geen klein neefje meer! Geniet van alles daar. Bij een familiereunie ooit(!) horen we hoe het was.
    Veel groetjes ook van
    Toine, Tom en Lise

• 08 April 2006 - 18:38

Marijke En Paul En Marthe:

ha,hoi,gefeliciteerd en op naar de 25. wij hopen dat je een gezellige dag hebt, nooit zo leuk als met ons erbij natuurlijk maar ja, wij nemen er hier een glas op, liefs

• 08 April 2006 - 19:58

Simonne, Henk, Esmée En Jasmijn:

Hoi Arnoud,

Hoe is het daar? Gefeliciteerd met je verjaardag. Leuk om zo af en toe te zien hoe je het hebt.

Groetjes van Simonne, Henk, Esmée en Jasmijn

• 09 April 2006 - 08:06

Pieter En Corrie:

Hallo Arnoud,
    Vandaag ben je jarig, dus van harte gefeliciteerd. Neem er maar een lekker glas water op. Dat kan ook lekker zijn met een stukje brood i.p.v. taart. Ontzettend leuk om je reisverhalen te lezen. 't Is dat je ook nog moet studeren anders kon je ze wel verkopen aan een reistijdschrift. Foto's zijn prachtig. Vandaag gaan we nog even naar je ouders omdat die morgen 25 jaar getrouwd zijn. Zullen we nog even over je roddelen.
    Veel groeten van ons, uit een nog wat herfstachtig Nederland.

• 09 April 2006 - 10:16

Toos En Corné:

Van harte gefeliciteerd met je vierentwintigste verjaardag.
    Hoe laat kunnen we een gebakje komen eten ???

• 09 April 2006 - 10:21

Het Zusje:

heeeej broeder!!
    alles goed daaro??
    Gefeliciteerd he.. ;)
    straks ga je lekker naar nieuw zeeland!! echt gaaf :) dus geniet er maar van ;)
    doei doei (k) je zusje!!

• 09 April 2006 - 14:10

Les:

HIEPERDEPIEPERDEPIEPERDEPIEP! Gefeliciflapstaart!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Heeeel veel plezier vandaag! SMAK Les!

• 09 April 2006 - 17:36

LIN!:

24 violen en een trommel en een fluit, want BOUDJE die is jarig en de vlaggen hangen uit! VAN HARTE!! Ben benieuwd hoe ze dat in Australië 4en?? Dikke verjaardagszoenen Lin

• 09 April 2006 - 20:19

Hugo:

hallistree!

gluut, enorm de beste wensen en een fijne dag nog (of was het een fijne dag?!)

grtn Hugo

• 10 April 2006 - 07:19

Kaatepetaat:

He Boutje!!
    Harstikke gefeliciteerd met je verjaardag nog!(K)(K)
    Ik hoop dat je het flink gevierd hebt en veel plezier op je 2 weekjes weg strx!
    Hele dikke verjaardagskus Karin

• 10 April 2006 - 09:14

Evers:

Boutje! Alles goed HUH? Aangezien ik gisteren vergeten was dat je vandaag niet meer jarig bent: GEFECITEERD MAATJE!!
    Ik hoop dat je je gisteren flink gefeest hebt ondanks onze afwezigheid hehe. Mzzls Beef
    PS. succes met je tentamen morgen