Eastside is the best - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu Eastside is the best - Reisverslag uit Sydney, Australië van Arnoud Cremers - WaarBenJij.nu

Eastside is the best

Door: Arnoud

Blijf op de hoogte en volg Arnoud

08 Juli 2006 | Australië, Sydney

Op 29 Juni ben ik samen met Paultje en pijn in het hart vertrokken uit Sydney om de Australische oostkust te gaan bereizen. De vorige avond, de 28e waren we eerst nog eventjes naar een concert van Coldplay in sydney geweest, en dat was een groot succes. Na het optreden besloten we nog even wat te gaan drinken met enkele andere dutchies ter afscheid. Het werd echter later dan gepland, en het gevolg was dat Paul mij de volgende ochtend (te laat) wakker belde, en me vroeg waar ik uithing. Ik lag dus nog in bed, en hij 'gelukkig' ook. Onze bus was om 7 uur al vertrokken, en die hadden we dus gemist..... Een goed begin is het halve werk. Na wat telefonische rompslomp konden we gelukkig later die middag toch nog een bus nemen richting Port Macquarie. Daar aangekomen betrokken we het plaatselijke YHA-hostel en hebben we het strand verkend, daar hebben we een poging tot surfen en bodyboarden ondernomen. 's Avonds viel er in het stadje weinig te doen en daarom zijn we in het hostel maar een dvdtje van Paul gaan kijken: Wolf Creek over backpackers die door een of andere psycho worden afgeslacht, leuk man. De volgende dag zijn we richting Coffs Harbour gegaan, waar we zo'n beetje dezelfde activiteiten hebben ondernomen. Het surfen ging hier wel ietsje beter. Na Coffs Harbour trokken we verder naar Byron Bay. Het eerste echte backpackers-paradijs. Daar kwamen we s nachts aan en om wat centen uit te sparen hebben we daar de resterende uren maar op het strand doorgebracht in plaats van in een hostel Ik heb prima geslapen in mn slaapzak in het zand. Dat viel me alles mee. 's Ochtends konden we vervolgens mooi een prachtige zonsopgang aanschouwen waarna we nog even verder gedut hebben totdat de eerste vroege leden van de zwemclub, en de brandende zon ons wekten. In byron bay was meer te doen en we zijn hier Marjolein en Steffi en later ook Claudia nog tegengekomen. Na Byron Bay ging de reis verder naar Surfers Paradise, alwaar we een dag heftig gesurfd hebben. De golven waren eigenlijk te hoog, en de stroming te sterk, maar waar een wil is is een weg en hier hebben we ook de nodige mooie surfplaatjes kunnen schieten! 's Avonds hebben Paultje, Mayo, Steffi en ik vervolgens meegedaan aan een kroegentocht waarbij we door een soort drill-instructeurs van de ene naar de andere tent geleid werden. Niet de leukste tocht ooit, maar best vermakelijk. Dat nachtje maar even doorgehaald om ook nog voetbal te kunnen kijken in het plaatselijke casino en daarna maar weer verder op weg gegaan. Inmiddels zitten we alweer 3 dagen in Brisbane. We hebben de stad verkend, een Pirates of the Carribean 2 gezien en gisteren hebben we na een didgeridoo-les gezellig zitten borrelen en eten in een cafeetje. 's Avonds zijn we gaan stappen in 'the Valley', het uitgaansgebied van Brisbane, waar we uiteindelijk in een hippe salsa-lounge tent beland zijn alwaar we onze danskunsten getoond hebben. Vandaag is een beetje een loze dag, beetje internetten en wachten tot we weer kunnen gaan slapen. Om morgenvroeg de wk-finale te kijken en vervolgens naar een eiland voor de kust te vertrekken.Tot nu toe is de reis behoorlijk geslaagd. We hebben veel mooie stranden gezien en ook enkele bijzondere dieren zoals tropische vogels (oa. papegaaien en een ijsvogeltje!), salamanders, possums, vissen dolfijnen en zelfs walvissen!!
Ik ben inmiddels hard op zoek naar een lift naar Alice Srings. Mocht ik die niet vinden zal ik toch maar de bus pakken. In de outback zal ik dan op zoek gaan naar slangen, kamelen, kangaroes em spinnen!
Mocht ik tegen die tijd nog leven horen jullie meer van me in het volgende verhaal!
groeten!!!

• 08 Juli 2006 - 11:40

Michiel:

Broer, ik zie dat dat enorme kapsel van je alweer verdwenen is. Dat scheelt natuurlijk weer in reisgewicht. Wat enorm cool van die walvis zeg!
    Pas je wel op met mijn slaapzak, niet dat ie straks vol australisch zand zit.
    Mijn vakantie is hier inmiddels ook aangebroken en de felbegeerde propedeuse is binnen, dat moet alleen nog even officieel gemaakt worden door de school.
    succes in de outback, en denk aan de wijze lessen van Steve over hoe je een slang of spin moet benaderen.

groeten van je broeder

• 08 Juli 2006 - 12:55

Nick:

Hee gluten,

Waar is je haar man!! Wederom toch niet zo goed bevallen die dreads!!! Persoonlijk ben ik er wel blij mee. Die mensen die allemaal rare dingen doen met hun haar, terwijl ik t amper heb.

De groeten maar weer en luister idd maar goed naar wat je broertje zegt. De mssl Nick

• 08 Juli 2006 - 14:54

Bella:

O wat klinkt dat allemaal weer heerlijk! ik zit net in Adelaide, maandag begint mijn outback avontuur echt! Meeten in Uluru? kus

• 09 Juli 2006 - 13:58

Marthe:

Hallooo broertje!!
    Je hebt weer heel kort haar zie ik.. :) Toch maar geen dreads meer ;)
    Wat heb je weer ontzettend veel dieren gezien daaro..
    En hoe was de film Pirates of the Carribean 2?? Bij ons is die nog niet in de bios namelijk..
    Maar goed fijne tocht nog door australie!!
    Daaag -xxx-jes Marthe

• 09 Juli 2006 - 21:40

B.o.B.:

Dude,

Als je nu een paar van die dieren meeneemt, begin je hier gewoon een dierentuin. Past prima in het VTW straatje. Waar blijven de surfpic's?

Tjuus

• 10 Juli 2006 - 07:32

Banana:

Veel plezier in Alice Strings, en de groeten aan de steen die daar ergens ligt!

Halleej!

• 17 Juli 2006 - 11:41

Toos En Corné:

Nou, Arnoud, mooi kapsel.
    Wat maak jij een fantastische reis.
    Bedankt voor je kaart. Annemarie was jaloers.
    Ze is zich volop aan het voorbereiden op de reis.
    En wij volgen haar en jou dus op de voet.
    Veel plezier nog en een fijne vakantie samen met Annemarie.

• 20 Juli 2006 - 06:39

Mark:

Hey Arnoud! Klink een stuk warmer allemaal dan het bevroren nieuw zeeland! Zit je inmiddels toch in Alice Springs? Ben benieuwd! Zie je snel weer in de Lage Landen :)
    oh, en groetjes aan alle andere dutchies die je nog tegenkomt

• 21 Juli 2006 - 07:28

Mikey:

Boutje, seht gut aus jaaaa

• 24 Juli 2006 - 06:34

West Side!:

hee,

klinkt allemaal super, heb ook erg veel zin om alles aan de overkant te gaan verkennen. maaruhh the west-side is en blijft the best-side!

groeten uit perth,
    nancy

• 25 Juli 2006 - 09:24

Bella:

Hee! was super leuk om je te zien in Alice! Hoe is je trip naar Kings Canyon en Uluru bevallen? en heb je nog lifters kunnen regelen? En waar zit je nu? Kortom: hoe is het ermee? Ik geniet nu van heel warm Darwin, en vlieg vrijdag weer naar Syd.. :(
    kus